5. sınıf temel BTY ve 6. sınıf Scratch yıllık planlar

Kodla Büyü

yilmazkutlu

Site Gezgini
Mesajlar
35
arkadaşlar diğer arkadaşların paylaştığı yıllık planlar la kendi işleyeceğim konuları harmanlayarak bu yıllık planları hazırladım.
5. Sınıflarda geçen seneki işlediğim konulara yer verdim yıllık planımda
6. sınıflarda sadece scratch konularına yer verdim.
umarım işinize yarar. (planını paylaşan arkadaşlara da şimdiden teşekkürler.)

ayrıca 1. hafta anlatacağım ders notlarını ve scratch ders notunu da paylaşıyorum
 

Ekli dosyalar

  • 5. sınıf 2014-2015 plan.rar
    99.4 KB · Görüntüleme: 1,859
  • 6. sınıf 2014-2015 plan.rar
    98.9 KB · Görüntüleme: 2,450
  • 5. sınıf ders notu.rar
    1.3 MB · Görüntüleme: 1,522
  • 6. sınıf ders notu.rar
    1.3 MB · Görüntüleme: 1,765
  • scratch-kitabi.rar
    2.4 MB · Görüntüleme: 1,847
Çok teşekkürler hocam... Aynı planı uygulamayacak olsam bile planınızın şekli ve iş bölümü alanları oldukça güzel... Kendi planımı-programımı buna göre düzenleyeceğim....

Tekrar çok teşekkürler...
 
Hocam 6. sınıflara scratcha yoğunlaşmak doğru olduğunu düşünüyorum. Ama bir yıl boyunca scratch anlatırsanız sıkılanlar olacaktır kanaatindeyim. En azından 2. dönemi scratch yapıp ilk dönem tekrar konular işlemenizi nacizane tavsiye ederim.
Saygılarımı sunuyorum.
 
skipper_forum hocam size katılıyorum. Sadece scratch sıkıcı olabilir ama tekrar da bir o kadar sıkıcı olacaktır. Ben eğleneceklerini ümit ederek bu şekilde yaptım. Ayrıca inanın konuları yıllık plana güçlükle sığdırabildim. yine de kibar tavsiyeniz için teşekkür ediyorum.
 
Hocam emeğinize sağlık. Öok ayrıntılı bir plan olmuş. Fakat 6. sınıf kazanımları neden yok :) sonradan elle mi yazmak daha iyi olur diye düşündünüz.
Teşekkürler...
 
skipper_forum' Alıntı:
Hocam 6. sınıflara scratcha yoğunlaşmak doğru olduğunu düşünüyorum. Ama bir yıl boyunca scratch anlatırsanız sıkılanlar olacaktır kanaatindeyim. En azından 2. dönemi scratch yapıp ilk dönem tekrar konular işlemenizi nacizane tavsiye ederim.
Saygılarımı sunuyorum.

bende aynı fikirdeyim. Tüm sene scratch çocuklar sıkar gibime geliyor.

Emeğiniz için de teşekkürler.
 
skipper_forum' Alıntı:
Hocam 6. sınıflara scratcha yoğunlaşmak doğru olduğunu düşünüyorum. Ama bir yıl boyunca scratch anlatırsanız sıkılanlar olacaktır kanaatindeyim. En azından 2. dönemi scratch yapıp ilk dönem tekrar konular işlemenizi nacizane tavsiye ederim.
Saygılarımı sunuyorum.

planını bu şekilde hazırlayan var mı?
 
5. sınıf planı çok iyi. 6. sınıf için arkadaşlara katılıyorum. Geçen sene ikinci dönem scratch işlemiştim ve kararında olmuştu. Teşekkürler... :+1:
 
hocam naptın sen :eek: sen beni güldürdün Allah da seni güldürsün :D kusura bakma niyetim seni üzmek değil ama ağır gelebilir yazacaklarım.

böyle yıllık plan olur mu bence arkadaşlar yıllık planları okumadan teşekkür etmiş ya da öğretmenlikten o kadar kopmuşuz ki yıllık plan nasıl olur unutumuşuz. senin staj olmamış, eğitim fakültesindeki hocaların da aldkları parayı hak etmemişler, ya da sen yatarak geçmişsin.

Sen kendi başına öğretim programı yapmışsın, kafanda da ünite uydurmuşsun, kazanımları ise sallamışsın resmen, hatta sonlarda sallayacak bir şeyler de bulamamışsın anladığım kadarıyla boş bırakmışsın.

Sen resmen yeni öğrenme alanları belirlemişsin 19 kurul üyesinin oonayladığı, bir o kadar akademisyen bunu aylarca uğraşarak yaptıklarını bir oturuşta bitirmişsin.

öğrenme alanları bu koyuyla işaretlediklerim. bunların her birine iki ay ayırmak durumundasın. alt alanları da buraya ekledim. sonra öğretim programını açacaksın ( http://ttkb.meb.gov.tr/program2.aspx/pr ... =2&kno=196 ) kazanımlar orada. temel 1 Temel 2 orta 1 orta 2 ileri 1 ileri 2 olarak gruplanmış 6 sütun göreceksin. o sütunlardan kazanımları da sınıf seviyesine dersi ilk kez öğretmeye vb bağlı olarak seçeceksin ve yıllık planına yerleştireceksin. senin yıllık planın meb şekline bile uygun değil ben göreve başlamadan önceki yürürlükten kalkan format.

ben scratc anlatacağım diye yıllık plan olur mu?

ben
4. Problem Çözme, Programlama ve Özgün Ürün Geliştirme öğrenme alanından;
4.3. Programlama alt alanınadan
Programı çalıştırmak için gerekli derleyiciyi kullanır.
Programlama mantığına ilişkin yaklaşım geliştirir.
Programın hatasız çalışarak sonuç üretmesini sağlar....
vb. kazanımları öğrenciye kazandıracağım diye yıllık p yapılır.
sonra istersen günlüp planında dersin ki ben bunları öğrencilere kazandırmak için scratch programında şunu şunu şunu yaptıracağım yok smal bas. te bunu yaptıracağım o sana kalmış ....





1. Bilişim Okur-Yazarlığı
1.1. BİT’in Günlük Yaşamdaki Önemi
1.1.1. BİT’in Önemi
1.1.2. BİT’in Kullanıldığı Alanlar
1.1.3. BİT Kullanırken Nelere Dikkat Etmeliyiz?
1.1.4. BİT Kullanımı ve Sağlık
1.1.5. Ergonomi
1.2. BİT’in Sosyal ve Kültürel Katkıları
1.2.1. Bilgi Toplumu
1.2.2. Dijital Vatandaşlık (e-devlet, banka uygulamaları vb.)
1.3. BİT’in Temel Kavramları
1.3.1. BİT’in Ürünleri
1.3.2. BİT Çeşitleri
1.3.3. Donanım ve Yazılım Teknolojileri
1.4. BİT’ni Kullanma ve Yönetme
1.4.1. Teknoloji ile Tanışalım
1.4.2. İşletim Sistemi
1.4.3. Dosya Yönetimi
1.4.4. Faydalı Programlar
1.5. BİT’in Gizlilik ve Güvenlik Boyutları
1.5.1. Bilgi ve Veri Güvenliği
1.5.2. Virüsler ve Diğer Zararlı Yazılımlar
1.5.3. Kişisel Mahremiyet ve Taciz
1.6. BİT’ni Kullanırken Etik ve Sosyal Değerler
1.6.1. İnternet ve BİT Kullanım Kuralları
1.6.2. Telif Hakları ve Dijital Yazarlık
1.6.3. Bilişim Suçları

2. Bilişim Teknolojilerini Kullanarak İletişim Kurma, Bilgi Paylaşma ve Kendini İfade Etme
2.1. İnternet ve İletişim
2.1.1. Internet’e Bağlanmak İçin Neler Gereklidir?
2.1.2. Bilgisayar Ağları
2.2. İletişim Araçları (e-posta, forum, sohbet, sesli-görüntülü konferans vb. güncel teknolojiler)
2.3. Bilgi Paylaşımı için Araçlar
2.3.1. İşbirlikli Yazarlık (Ör: Viki)
2.3.2. Çoklu Ortam Paylaşımları (Ör: YouTube, Flickr)
2.3.3. Web Günceleri (Ör: Bloglar)
2.3.4. Etiketleme ve Sosyal İmleme (Ör: Delicious)
2.3.5. Sosyal Medya Kullanımı (Ör: Facebook, Twitter vb.)
2.3.6. Dijital Kimlik Oluşturma (Ör: Linkedin)
2.4. Proje Oluşturma ve Yönetimi (planlama ve aşamalar vb.)

3. Araştırma, Bilgiyi Yapılandırma ve İşbirlikli Çalışma
3.1. BİT’ini Kullanarak Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme (web tarayıcıları, eklentiler, arama motorları, ansiklopediler, çevrimiçi kütüphaneler ve sanal müzeler vb.)
3.2. Metin Tabanlı İçerik Oluşturma Araçları (çevrimiçi ve çevrimdışı yazılımlar vb.)
3.3. Hesaplama, Grafik ve Veri Oluşturma Araçları (çevrimiçi ve çevrimdışı elektronik tablolama, grafik hazırlamateknikleri, veri işleme vb.)
3.4. Çokluortam Uygulamaları (çevrimiçi ve çevrimdışı sunu, video, ses, animasyon ve 2D/3D çizim araçları vb.)
14

4. Problem Çözme, Programlama ve Özgün Ürün Geliştirme
4.1. Problem Analiz ve Çözme Yaklaşımları
4.2. Algoritma ve Strateji Geliştirme (algoritma oluşturma mantığı, sözde kod, akış şemaları vb.)
4.3. Programlama
4.3.1. Program ve Programlama Dilleri
4.3.2. Programlama Araçları
4.3.3. Animasyon ve Makrolar
4.3.4. Sosyal Kodlama Ortamları
4.3.5. Kullanıcı Etkileşimli Program Hazırlama
4.4. Yazılım Projesi Geliştirme, Uygulama ve Yaygınlaştırma
 
sehergin' Alıntı:
Hocam emeğinize sağlık. Öok ayrıntılı bir plan olmuş. Fakat 6. sınıf kazanımları neden yok :) sonradan elle mi yazmak daha iyi olur diye düşündünüz.
Teşekkürler...
hocam yok valla öyle düşünmedim de biraz yazdım baktım uzun iş bir de bu konuda yeterli bilgiye sahip değilim ben hep hazır kazanımları kullanırdım. öğrenme alanlarına kitaptaki başlıkları yazdım kazanıma düşünüp te kafa yormak istemedim
 
hocam bn çook begendim güzel düzenli hakikaten bi plan olmuş herşey gözümüzün önünde sadece burdaki kazanımları ya da öğrenme alanlarını ( kelime işlemci programına giriş , elektronik posta işlemleri gibi ) öğretim programında bulamadm 5 lerde yazılım konusuna hiç değinmemişsiniz bunlar bize herhangi bi sıkıntı yaşatır mı yani neye göre belirlediniz bu alanları dediklerinde bizim dayanabileceğimiz bi kaynak var mıdır tecrübesizliğime verin bn geçen sene öğretim programının dışına çıkmamıştm sizin konular kazanımlar çok hoşuma gitti tek içime sinmeyen olay budur emeğinize sağlık
 
esenordelarthe' Alıntı:
hocam naptın sen :eek: sen beni güldürdün Allah da seni güldürsün :D kusura bakma niyetim seni üzmek değil ama ağır gelebilir yazacaklarım.

böyle yıllık plan olur mu bence arkadaşlar yıllık planları okumadan teşekkür etmiş ya da öğretmenlikten o kadar kopmuşuz ki yıllık plan nasıl olur unutumuşuz. senin staj olmamış, eğitim fakültesindeki hocaların da aldkları parayı hak etmemişler, ya da sen yatarak geçmişsin.

Sen kendi başına öğretim programı yapmışsın, kafanda da ünite uydurmuşsun, kazanımları ise sallamışsın resmen, hatta sonlarda sallayacak bir şeyler de bulamamışsın anladığım kadarıyla boş bırakmışsın.

Sen resmen yeni öğrenme alanları belirlemişsin 19 kurul üyesinin oonayladığı, bir o kadar akademisyen bunu aylarca uğraşarak yaptıklarını bir oturuşta bitirmişsin.

öğrenme alanları bu koyuyla işaretlediklerim. bunların her birine iki ay ayırmak durumundasın. alt alanları da buraya ekledim. sonra öğretim programını açacaksın ( http://ttkb.meb.gov.tr/program2.aspx/pr ... =2&kno=196 ) kazanımlar orada. temel 1 Temel 2 orta 1 orta 2 ileri 1 ileri 2 olarak gruplanmış 6 sütun göreceksin. o sütunlardan kazanımları da sınıf seviyesine dersi ilk kez öğretmeye vb bağlı olarak seçeceksin ve yıllık planına yerleştireceksin. senin yıllık planın meb şekline bile uygun değil ben göreve başlamadan önceki yürürlükten kalkan format.

ben scratc anlatacağım diye yıllık plan olur mu?

ben
4. Problem Çözme, Programlama ve Özgün Ürün Geliştirme öğrenme alanından;
4.3. Programlama alt alanınadan
Programı çalıştırmak için gerekli derleyiciyi kullanır.
Programlama mantığına ilişkin yaklaşım geliştirir.
Programın hatasız çalışarak sonuç üretmesini sağlar....
vb. kazanımları öğrenciye kazandıracağım diye yıllık p yapılır.
sonra istersen günlüp planında dersin ki ben bunları öğrencilere kazandırmak için scratch programında şunu şunu şunu yaptıracağım yok smal bas. te bunu yaptıracağım o sana kalmış ....





1. Bilişim Okur-Yazarlığı
1.1. BİT’in Günlük Yaşamdaki Önemi
1.1.1. BİT’in Önemi
1.1.2. BİT’in Kullanıldığı Alanlar
1.1.3. BİT Kullanırken Nelere Dikkat Etmeliyiz?
1.1.4. BİT Kullanımı ve Sağlık
1.1.5. Ergonomi
1.2. BİT’in Sosyal ve Kültürel Katkıları
1.2.1. Bilgi Toplumu
1.2.2. Dijital Vatandaşlık (e-devlet, banka uygulamaları vb.)
1.3. BİT’in Temel Kavramları
1.3.1. BİT’in Ürünleri
1.3.2. BİT Çeşitleri
1.3.3. Donanım ve Yazılım Teknolojileri
1.4. BİT’ni Kullanma ve Yönetme
1.4.1. Teknoloji ile Tanışalım
1.4.2. İşletim Sistemi
1.4.3. Dosya Yönetimi
1.4.4. Faydalı Programlar
1.5. BİT’in Gizlilik ve Güvenlik Boyutları
1.5.1. Bilgi ve Veri Güvenliği
1.5.2. Virüsler ve Diğer Zararlı Yazılımlar
1.5.3. Kişisel Mahremiyet ve Taciz
1.6. BİT’ni Kullanırken Etik ve Sosyal Değerler
1.6.1. İnternet ve BİT Kullanım Kuralları
1.6.2. Telif Hakları ve Dijital Yazarlık
1.6.3. Bilişim Suçları

2. Bilişim Teknolojilerini Kullanarak İletişim Kurma, Bilgi Paylaşma ve Kendini İfade Etme
2.1. İnternet ve İletişim
2.1.1. Internet’e Bağlanmak İçin Neler Gereklidir?
2.1.2. Bilgisayar Ağları
2.2. İletişim Araçları (e-posta, forum, sohbet, sesli-görüntülü konferans vb. güncel teknolojiler)
2.3. Bilgi Paylaşımı için Araçlar
2.3.1. İşbirlikli Yazarlık (Ör: Viki)
2.3.2. Çoklu Ortam Paylaşımları (Ör: YouTube, Flickr)
2.3.3. Web Günceleri (Ör: Bloglar)
2.3.4. Etiketleme ve Sosyal İmleme (Ör: Delicious)
2.3.5. Sosyal Medya Kullanımı (Ör: Facebook, Twitter vb.)
2.3.6. Dijital Kimlik Oluşturma (Ör: Linkedin)
2.4. Proje Oluşturma ve Yönetimi (planlama ve aşamalar vb.)

3. Araştırma, Bilgiyi Yapılandırma ve İşbirlikli Çalışma
3.1. BİT’ini Kullanarak Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme (web tarayıcıları, eklentiler, arama motorları, ansiklopediler, çevrimiçi kütüphaneler ve sanal müzeler vb.)
3.2. Metin Tabanlı İçerik Oluşturma Araçları (çevrimiçi ve çevrimdışı yazılımlar vb.)
3.3. Hesaplama, Grafik ve Veri Oluşturma Araçları (çevrimiçi ve çevrimdışı elektronik tablolama, grafik hazırlamateknikleri, veri işleme vb.)
3.4. Çokluortam Uygulamaları (çevrimiçi ve çevrimdışı sunu, video, ses, animasyon ve 2D/3D çizim araçları vb.)
14

4. Problem Çözme, Programlama ve Özgün Ürün Geliştirme
4.1. Problem Analiz ve Çözme Yaklaşımları
4.2. Algoritma ve Strateji Geliştirme (algoritma oluşturma mantığı, sözde kod, akış şemaları vb.)
4.3. Programlama
4.3.1. Program ve Programlama Dilleri
4.3.2. Programlama Araçları
4.3.3. Animasyon ve Makrolar
4.3.4. Sosyal Kodlama Ortamları
4.3.5. Kullanıcı Etkileşimli Program Hazırlama
4.4. Yazılım Projesi Geliştirme, Uygulama ve Yaygınlaştırma

hocama katılmamak elde değil!
 
Geri
Üst