action script 3.0 :(

Kodla Büyü

melanik

Seçkin Üye
Seçkin Üye
Mesajlar
284
arkadaşlar ben a.s 3.0 ile basit bir uygulama yapmaya çalışıyorum.lakin olmuyo.olay şu:
kare,üçgen ve daire yazılı butonlar oluşturucam.bu butonların üzerine tıkladığımda mesela kare üzerine tıkladığımda kare şekli çıksın.üçgen üzerine tıkladığımda üçgen....ve tıkladığımda sahnede dursun istiyorum.ama olmuyo :( hepsi tıklamadan geçiyo.buraya yapmaya çalıştığım fla dosyasını da ekleyim.yardımcı olabilecek arkadaşlar varsa çok sevinirim.
 
Öncelikle tüm resimleri ayrı layerlerlerde sahneye sürükle yerleştir. Sonra hepsinin visiblesini false ya da alpha değerini 0 yap ben visible kullancağım
Butonlarını oluştur ve ekranda uygun yere yerleştir
sonra action layerini aç f9 ile kod penceresine gir
kare yazısının adı (instance name) kare_btn olsun
kare resminin adı(instance name) da kare_mc olsun

kare_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, tiklayinca);

function tiklayinca(event:MouseEvent):void {

kare_mc._visible="true";/*kare görünsün*/
ucgen_mc._visible="false";
diktortgen_mc._visible="false"; /*Burada da diğer şekilleri görünmez yapıyoruz*/
}
 
ilaveten

1 - birnici karesinde(frame) KARE yazan ikinci karesinde KARE şekli olan bir mc yap. adi kare_mc olsu
2- birinci karede durmasını (stop();) söyle .Sonrada tıklayınca ikinci kareye gidip durmasını söyle :D

Kod:
//birinci karedeki kodlar
stop();
kare_mc.addEventListener(MouseEvent.CLICK, gitvedur); 

function gitvedur(event:MouseEvent):void {
      gotoAndStop(2);
}

denemeden yazdı umarım çalışır
 
buraya ekliyorum arkadaşlar.nerde hata var acaba çok merak ettim..
 

Ekli dosyalar

  • button.rar
    1.1 KB · Görüntüleme: 66
kizilt07' Alıntı:
Öncelikle tüm resimleri ayrı layerlerlerde sahneye sürükle yerleştir. Sonra hepsinin visiblesini false ya da alpha değerini 0 yap ben visible kullancağım
Butonlarını oluştur ve ekranda uygun yere yerleştir
sonra action layerini aç f9 ile kod penceresine gir
kare yazısının adı (instance name) kare_btn olsun
kare resminin adı(instance name) da kare_mc olsun

kare_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, tiklayinca);

function tiklayinca(event:MouseEvent):void {

kare_mc._visible="true";/*kare görünsün*/
ucgen_mc._visible="false";
diktortgen_mc._visible="false"; /*Burada da diğer şekilleri görünmez yapıyoruz*/
}

hocam öncelikle teşekkürler ancak ben visible özelliğini kullanmadan gotoAndPlay komutuyla yapmak istiyorum.
 
gotoAndPlay kullanacaksanız tüm faremelerde stop(); kodunu eklemeyi unutmayın diğer türlü kareler arasında geçiş yaparsınız
 
alpaygunes' Alıntı:
ilaveten

1 - birnici karesinde(frame) KARE yazan ikinci karesinde KARE şekli olan bir mc yap. adi kare_mc olsu
2- birinci karede durmasını (stop();) söyle .Sonrada tıklayınca ikinci kareye gidip durmasını söyle :D

Kod:
//birinci karedeki kodlar
stop();
kare_mc.addEventListener(MouseEvent.CLICK, gitvedur); 

function gitvedur(event:MouseEvent):void {
      gotoAndStop(2);
}

denemeden yazdı umarım çalışır

hocam dediğiniz olay tek şekil için çalışıyo ancak birden fazla şekil olduğunda olmuyo :(
 
kizilt07' Alıntı:
gotoAndPlay kullanacaksanız tüm faremelerde stop(); kodunu eklemeyi unutmayın diğer türlü kareler arasında geçiş yaparsınız
:+1: :+1:
ya da gotoAndStop kullanabilirsiniz. örneğin 2. keyframe de durması için: gotoAndStop(2);
 
melanik' Alıntı:
alpaygunes' Alıntı:
ilaveten

1 - birnici karesinde(frame) KARE yazan ikinci karesinde KARE şekli olan bir mc yap. adi kare_mc olsu
2- birinci karede durmasını (stop();) söyle .Sonrada tıklayınca ikinci kareye gidip durmasını söyle :D

Kod:
//birinci karedeki kodlar
stop();
kare_mc.addEventListener(MouseEvent.CLICK, gitvedur); 

function gitvedur(event:MouseEvent):void {
      gotoAndStop(2);
}

denemeden yazdı umarım çalışır

hocam dediğiniz olay tek şekil için çalışıyo ancak birden fazla şekil olduğunda olmuyo :(


her şekil için ayrı yazaksınız
 
kizilt07' Alıntı:
melanik' Alıntı:
alpaygunes' Alıntı:
ilaveten

1 - birnici karesinde(frame) KARE yazan ikinci karesinde KARE şekli olan bir mc yap. adi kare_mc olsu
2- birinci karede durmasını (stop();) söyle .Sonrada tıklayınca ikinci kareye gidip durmasını söyle :D

Kod:
//birinci karedeki kodlar
stop();
kare_mc.addEventListener(MouseEvent.CLICK, gitvedur); 

function gitvedur(event:MouseEvent):void {
      gotoAndStop(2);
}

denemeden yazdı umarım çalışır

hocam dediğiniz olay tek şekil için çalışıyo ancak birden fazla şekil olduğunda olmuyo :(


her şekil için ayrı yazaksınız
hocam değinizi yaptım lakin olmuyo.kodu yukarıda ekledim.bi inceleyin isterseniz.flash cs4 kullanıyorum.acaba kodları tanımamama gibi bi durum olabilir mi? :cry:
 
sahnede bir tane kare_mc bir tane ucgen_mc bir tanede_daire_mc
olsun
her birini yukarıdaki mesajda yazdığım şekilde yazpın
 
arkadaşlar kodlar üzerinde yardımcı olabilirseniz sevinirim :(
 

Ekli dosyalar

  • button.rar
    1.1 KB · Görüntüleme: 32
pardon hocam.buyrun fla sı :)
 

Ekli dosyalar

  • button11.rar
    5.5 KB · Görüntüleme: 67
Sayın hocam ...kare.addEventListener(mouseEvent.CLICK.kare1) yanlış olmuş.

kare.addEventListener(MouseEvent.CLICK,kare1) doğrusu şu şekile olacak birazdan devamına bakacağım

ayrıca gotoAndstop değil gotoAndStop olması gerekiyor.

Şekilleri mc yapmamışsınız. bu şekilleri mc yapıp instance name vermeniz gerekiyor. Düzenlenmiş dosya ektedir.
 

Ekli dosyalar

  • button11.rar
    6.1 KB · Görüntüleme: 71
neyzen26' Alıntı:
Sayın hocam ...kare.addEventListener(mouseEvent.CLICK.kare1) yanlış olmuş.

kare.addEventListener(MouseEvent.CLICK,kare1) doğrusu şu şekile olacak birazdan devamına bakacağım

ayrıca gotoAndstop değil gotoAndStop olması gerekiyor.

Şekilleri mc yapmamışsınız. bu şekilleri mc yapıp instance name vermeniz gerekiyor. Düzenlenmiş dosya ektedir.

hocam çok ama çok teşekkür ederim. :) öyle yardımcı oldunuz ki anlatamam :alkis: :alkis:
 
BAHADIRHAN' Alıntı:
buda bizden olsun

bahadır hocam sizin dosyayı açamadım sanırım versiyonla ilgili sorun oldu.ben flash cs4 kullanıyorum. yine de ilgilendiğiniz için teşekkür ederim :)
 
Geri
Üst