- Mesajlar
- 275
ActionScript 3.0 Derslerimize fareyi takip eden göz uygulaması ile devam ediyoruz. Yapacağımız uygulamada bir fare peyniri takip edecek uygulamayı aşağıdan test edebilirsiniz. ActionScript 3.0- Mouse (Fareyi) Takip Eden Göz
ilk olarak sahneye bir fare ekliyoruz ve şimdi sıra hareket ettirilecek gözleri çizmemiz gerekiyor çizimi yaptıktan sonra film klibi yapıp goz ismini veriyoruz. Çizim için ilk olarak beyaz bir daire çizip orta sag tarafına daha küçük ve siyah bir daire çiziyoruz.
Daha sonra gozun bir kopyasını alıp onada goz1 ismini veriyoruz, buraya kadar sorun yok şimdi mesele göz takip olayını nasıl yapacağız onu açıklamaya bu işlem için biraz geometri bilgisine ihtiyacımız var
Yukarıdaki şekilde mouse yazan yer takip edilecek olan nokta bu noktayı bulabilmek için kaç derecelik açıyla bakıldığını tespit etmemiz gerekiyor bunun için radyan1= Math.atan2(a1, b1); formülü ile aradaki açının radyan değerini bulup var aci1 = radyan1 / (Math.PI / 180); ile dereceye çeviriyoruz.
kodlarımızın tamamı
Test Et...:ActionScript 3.0- Mouse (Fareyi) Takip Eden Göz
ilk olarak sahneye bir fare ekliyoruz ve şimdi sıra hareket ettirilecek gözleri çizmemiz gerekiyor çizimi yaptıktan sonra film klibi yapıp goz ismini veriyoruz. Çizim için ilk olarak beyaz bir daire çizip orta sag tarafına daha küçük ve siyah bir daire çiziyoruz.
Daha sonra gozun bir kopyasını alıp onada goz1 ismini veriyoruz, buraya kadar sorun yok şimdi mesele göz takip olayını nasıl yapacağız onu açıklamaya bu işlem için biraz geometri bilgisine ihtiyacımız var
Yukarıdaki şekilde mouse yazan yer takip edilecek olan nokta bu noktayı bulabilmek için kaç derecelik açıyla bakıldığını tespit etmemiz gerekiyor bunun için radyan1= Math.atan2(a1, b1); formülü ile aradaki açının radyan değerini bulup var aci1 = radyan1 / (Math.PI / 180); ile dereceye çeviriyoruz.
kodlarımızın tamamı
Kod:
stage.addEventListener("mouseMove", takip);
function takip(e:MouseEvent):void {
var a1 = mouseY - goz.y;
var b1 = mouseX - goz.x;
var radyan1 = Math.atan2(a1,b1);
var aci1 = radyan1 / (Math.PI / 180);
goz.rotation = aci1;
var a2 = mouseY - goz.y;
var b2 = mouseX - goz.x;
var radyan2 = Math.atan2(a2,b2);
var aci2 = radyan2 / (Math.PI / 180);
goz1.rotation = aci2;
Mouse.hide();
peynir.x = mouseX;
peynir.y = mouseY;
}