Android Programlama ve Uygulama Rehberi

Kodla Büyü

Mehmet ali SICAK

Site Gezgini
Mesajlar
42
Android Programlama ve Uygulama Rehberi

Android eğitimi için hazırladığımız bu eser aşağıda verilen konular hakkında bilgi vermektedir.

Bölüm 1 – Geliştirme Ortamı ve Proje Yapısı
Geliştirme ortamı ve proje yapısı hakkında bilgi veren bu bölümde, Android Studio, Genymotion ve JDK kurulumu ve bir projenin yapısı hakkında temel bilgiler verilmiştir.

Bölüm 2 – Android Hakkında Genel Bilgiler
Android’in ne olduğu, temel uygulama bileşenleri, manifest dosyası, uygulama kaynakları, cihaz uyumluluğu ve sistem izinleri hakkında bilgilerin verildiği bir bölümdür.

Bölüm 3 – Intent Kavramı
Intent kavramı, kullanım amaçları, türleri, intent yapısındaki elemanlar, intent filter kavramı ve önemi, Pending Intent kavramı ve kullanım yerleriyle beraber Android ile gelen Implicit Intent kavramları hakkında bilgilerin ve uygulamaların olduğu bölümdür.

Bölüm 4 – Activity

Activity kavramının ne olduğu, Activity bileşenini başlatma, Activity yaşam döngüsü, Fragment, Loaders (Yükleyiciler), Task ve BackStack ile birlikte Overview Screen hakkında bilgilerin ve uygulamaların olduğu bölümdür.

Bölüm 5 – Service (Servis) Bileşeni
Servis kavramının ne olduğu, servislerle ilgili temel bilgiler, Started Service, Bound Service ve daha birçok konu hakkında bilgilerin ve uygulamaların olduğu bir bölümdür.

Bölüm 6 – User Interface (Kullanıcı Arayüzü)
UI kavramı, Layouts, Layouts çeşitleri, Adapter kavramı, Adapter çeşitleri, Giriş kontrolleri, Menüler ve daha birçok konu hakkında bilgilerin verildiği ve uygulamaların bulunduğu bölümdür.

Bölüm 7 – Fragment
Fragment kavramı, DialogFargment, ListFragment, PreferenceeFragment, Fragment yönetimi ve işlemleri, Activity ve Fragment iletişimi, Fragment’ler arası iletişim ve daha birçok konu hakkında bilgi ve uygulamaların olduğu bölümdür.

Bölüm 8 – Process ve Thread
Process ve process türleri, IPC (Süreçler Arası İletişim), IPC yolları, Thread kavramı, Multithreaded, Backgrounda Thread, AsyncTask, Looper, Message ve Handler hakkında bilgi ve uygulamaların olduğu bölümdür.

Bölüm 9 – Veri Kayıt Yöntemleri
Internal Storage, External Storage, SD karta erişim ve veri yazma, Verileri Cache klasöre kayıt etmek, SQLite veritabanı ve daha birçok konu hakkında bilgi ve uygulamaların olduğu bölümdür.

Bölüm 10 – Broadcast Receivers (Yayın Alıcılar)
Yayın alıcıların ne olduğu, BroadcastReceiver sınıfı, yayın alıcı kayıt yöntemleri, yaşam döngüsü ve sistem yayınları hakkında bilgi ve uygulamaların olduğu bölümdür.

Bölüm 11 – Notifications (Bildirimler
)
Bildirim kavramı, bildirim oluşturma, bildirim silme, bildirim güncelleme, Heads-up ve Lock Screen bildirimleri hakkında bilgi ve uygulamaların olduğu bölümdür.

Bölüm 12 – Widget
Widget kavramı ve çeşitleri, temel bilgiler, widget oluşturma, AppWidgetProvider sınıfı ve metotları, widget yayınları, widget yapılandırma etkinliği, Koleksiyon widgetleri ve daha birçok konu hakkında bilgi ve uygulamaların olduğu bölümdür.

Bölüm 13 – Content Providers (İçerik Sağlayıcılar)
Content Providers kavramı, içerik sağlayıcılarına erişmek, Content URI, CRUD işlemleri, içerik sağlayıcılara erişme yolları, içerik sağlayıcı oluşturma, URI tasarımı, Contacts Provider, ve daha birçok konu hakkında bilgi ve uygulamaların olduğu bölümdür.

Bölüm 14 – Materyal Tasarımı
Stil ve tema tasarımı, CoordinatorLayout, AppBarLayout, CollapsingToolbarLayout, Toolbar, NestedScrollView, FloatingActionButton, RecyclerView, CardView, SwipeRefreshLayout, RippleEffect ve daha birçok konu hakkında bilgi ve tecrübelerin olduğu bölümdür.

Bölüm 15 – Network(Ağ) İşlemleri
HTTP, URLConnection, HttpURLConnection, XML, JSON, JSON Object, JSON Array, Bluetooth, BluetoothAdapter, Bluetooth izin ve işlemleri, NFC, NFC temel bilgi ve kavramlar, NdefMessage göndrme metotları, AndroidBeam ve NFC kontrolü, NFC intenleri, Volley Kütüphanesi, Volley ile sunucudan metin, resim ve JSON verileri almak, Volley ile sunucuya metin ve resim göndermek, Volley istekleri, XML erişimi ve daha birçok hakkında bilgi ve uygulamaların olduğu bölümdür.

Bölüm 16 – Location (Konum)
Play Service yüklemek, API Key almak, LatLng oluşturmak, Marker oluşturmak, Map izinleri ve daha birçok konu hakkında bilgi veren bölümdür.

Bölüm 17 – Android N ve Yeni Özellikler
Android N ile gelen, Multi-window, SurfaceView, Vulkan API, Tile API, Numara engelleme, Kapsamlı dizin erişimi, Doze, Data Saver hakkında kısa bilgilerin olduğu bölümdür.


Kitaptaki konuların ana başlıkları:

Android Studio
Androıd Hakkında Genel Bilgiler
Intent Kavramı
Activity
Service (Servis) Bileşeni
User Interface (Kullanıcı Arayüzü)
Fragment
Process Ve Thread
Veri Kayıt Yöntemleri
Broadcast Receivers (Yayın Alıcılar)
Notifications (Bildirimler)
Widget
Content Providers (İçerik Sağlayıcıları)
Materyal Tasarımı
Network (Ağ) İşlemleri
Location (Konum)
Android N ve Yeni Özellikler


Mehmet Ali SICAK


Linkler

http://www.levelkitap.com/android-progr ... a-rehberi/

http://www.kitapyurdu.com/index.php?rou ... _id=411149


http://www.idefix.com/Kitap/Android-Pro ... 0000726893

http://www.dr.com.tr/Kitap/Android-Prog ... 0000726893
 

Ekli dosyalar

  • android_3D.jpg
    android_3D.jpg
    104.8 KB · Görüntüleme: 2,777
Tekrara merhaba arkadaşlar. Kitapta toplam da 165 uygulama bulunuyor. Uygulamalar hem kitap içinde hem de DVD içerisinde bulunmaktadır. Android üzerine yazılmış en kapsamlı türkçe kaynaktır. Sizler için kitapta bulunan uygulamaların bir kısmını yayınlıyorum.

Intent Uygulamaları

Intent Nesnesi Oluşturmak
Explicit İntent İle Başka Bir Activity Başlatmak
Implicit Intent İle Uygulama İçindeki Bir Bileşeni Başlatmak Ve İntent Filter Etiketi Eklemek
Implicint İntent İle Farklı Bir Uygulamadaki Bileşeni Başlatmak
Android Sistemde Ortak Olan Implicit Intent Uygulamaları
Alarm Oluşturmak,
Timer oluşturmak,
Kameradan Resim çekmek,
Kameradan Video çekmek,
Arama yapmak,
SMS göndermek,
Kişilere Erişim (İsim Ve Numara Erişim Uygulaması)
Galeriden Resim Seçmek
E-mail göndermek,
Google Maps İle Konum Göstermek,
Web de arama yapmak,
Play Store başlatmak,
Wifi ayarlarına erişmek,
Web sayfası görüntüleme,
Başlatılan Activity Bileşeninden Veri Alabilmek

Activity Uygulamaları

Activity Lifecycle(Yaşam Döngüsü) Mantığını Anlamak
Activity Bileşenini Uygulamanın Giriş Noktası Yapmak
setContentView() Metodu ile Arayüz Uygulamak
Activity Bileşenini Başlatma Yolları
Orientation Yani Yön Durumunu Manifest Dosyasında Belirlemek
Orientation Yani Yön Durumunu Java Kodu ile Belirlemek
Cihaz Yönünü Algılayan Activity Uygulaması
android:configChanges Etiketi ve onConfigurationChanged() Metodu
Activity Bileşeninin Karakteristik Özelliklerini Tanımlamak
Diğer Uygulamaların Uygulamanızdaki Bileşene Erişmesini Sağlamak
Activity Bileşenleri Arasında Veri Transferi (Metin Transferi Uygulaması)
Activity Bileşenleri Arasında Veri Transferi (Resim Transferi Uygulaması)
Bundle Nesnesi ile Veri Transferi
onSaveInstanceState() Metodu ile Activity State Kaydı ve onRestoreInstanceState() Metodu ile Activity State Geri Yükleme (Restore)
Yatay ve Dikey Konumlara Uyumlu Activity Bileşen Uygulaması
ActionBar (App Bar) Uygulaması (XML)
ActionBar (App Bar) Uygulaması (Java)
ActionBar (App Bar) Gizlemek ve Göstermek
Activity Bileşeni Diyalog Teması
ProgressBar Oluşturmak
Dialog Penceresi Oluşturmak
Loaders ile Kişilere Erişim Uygulaması
Task Mantığını Kavramak
OverviewScreen Uygulaması

Service Uygulamaları

Service sınıfı ile basit bir servis uygulaması
IntentService Sınıfı ile Kendini Sonlandıran Servis Uygulaması
Activity ve Servis İletişimi
Media Player Uygulaması
Binder Class ile Bound Servis Uygulaması
Messenger Interface ile Bound Servis Uygulaması

User Interface

Linearlayout Orientation Özelliği ile Nesneleri Hizalama
Relativelayout ile Kontrolleri Hizalama
Framelayout ile Slayt Gösterisi Uygulaması
Tablelayout ile Kontrolleri Hizalama
Absolutelayout ile Kontrolleri Hizalama
ScrolleView Uygulaması
Visible Kavramı (Eklenmemiş sayfa 404)
Button Kontrolüne Erişim ve Click Olayı Tanımlama Yolları
EditText ,ToggleButton ve RadioButton Kullanımı
Kameradan Alınan Resmi Duvar Kağıdı Olarak Kullanmak (Imagebutton, Imageview Kullanımı)
getText() ve setText() metotları
weight_sum ve layout_weight Kullanımı
Padding ve Margin Kullanımı
layout_gravity ve gravity Özellikleri
Checkbox Kullanımı
Checkbox Kontrolü ile Uygulama Değerlendirme
RatingBar ile Uygulamayı Değerlendirme
AutoCompleteTextView Kontrolü
Web Sitesinin Webview Kullanılarak Gösterilmesi
TimePicker ve DatePicker (XML Kullanımı)
TimePicker ve DatePicker (Java Kodu ile Diyalog Penceresinde Göstermek)
GridView Kullanımı
ListView ile Listeler Oluşturmak(ArrayAdapter Kullanarak)
ListActivity Sınıfı ile Liste Oluşturmak
Spinner Kullanımı
Java Kodu ile Arayüz Tasarım Uygulaması
Context Menü Hazırlamak
Context Menü Hazırlamak(Sadece Java Koduyla)
Popup Menü Oluşturmak
Özel bir Toast Mesajı Tasarlamak


Fragment

Fragment Lifecyle Anlamak Hakkında Uygulama
XML ile Fragment Eklemek
Java Kodu ile Fragment Eklemek (Eklenmemiş sayfa 518)
FragmentTransaction Metotları
addToBackStack() ve popBackStack() Metotları
Fragment Bileşenleri Arasında Veri Transferi Yöntemleri
Fragment State(Durum) Kayıt Uygulaması
ListFragment ile Fragment Uygulaması
DialogFragment ile Basit Bir Dialog Uygulaması
onCreateDialog() Metoduyla AlertDialog Uygulaması
DialogInterface ile Kullanıcının Birden Fazla Seçim Yapması
PreferenceFragment ile Ayarlar Ekranı
Navigation Drawer Uygulaması


Process ve Thread

Thread ile Splash Screen Uygulaması
runUiThread() Kullanımı
post() Kullanımı
AsyncTask Uygulaması
Handler Sınıfı
Handler Sınıfı sendMessage() ve handleMessage() Metotları
Handler ve Looper Kullanımı(Thread İletişimi)
postDelayed() ve removeCallbacks() Metotları
Handler Sınıfını Kullanarak Servisle Çift Yönlü İletişim Kurmak
android:sharedUserId ile IPC Uygulaması

Veri Kayıt Yöntemleri

Internal Storage (Dahili Depolama) Uygulaması
getExternalStorageDirectory() Metodu ile External Storage (Harici Depolama) Uygulaması
getExternalFilesDir() Metodu ile External Storage (Harici Depolama) Uygulaması
getExternalStoragePublicDirectory () Metodu ile External Storage (Harici Depolama) Uygulaması
Kameradan Alınan Resim ve Video’nun SD Karta Kayıt Edilmesi
getCacheDir() Metodu ile Cache Klasörüne Veri Kaydı
Shared Preferences ile Veri Kayıt Uygulaması
Preference Screen(Ekran Tercihleri) Uygulaması
SQLite ile Veri Kaydı
Kamera veya Galeriden Alınan Resmi Veritabanına Kayıt Etmek
onUpgrade() Metodu Çalışma Mantığını Kavramak

Broadcast Receiver(Yayın Alıcılar)


sendBroadcast() ile Intent Göndermek
Java Kodu ile BroadcastReceivers Kaydı
Cihaz Açıldığında Otomatik Olarak Başlayan Uygulama
Cihaz Şarj Olduğunda Başlayan Activity
Gelen SMS Mesajlarını Gösteren Uygulama
Çağrı Durumlarını Algılayan Uygulama
ACTION_TIME_TICK
ACTION_TIME_CHANGED
ACTION_TIMEZONE_CHANGED

Notifications (Bildirimler)

Temel Bir Bildirim Uygulaması
Regular Acivity Uygulaması
Special Acivity Uygulaması
Bildirimlerin Güncellenmesi ve Silinmesi
setStyle() Metodu Kullanımı
NotificationCompat.BigTextStyle()
NotificationCompat.BigPictureStyle()
NotificationCompat.InboxStyle()
Bildirimi Progress Olarak Kullanmak
Bildirim Sesini Ayarlamak
Bildirimlerin Lock Screen (Kilit Ekranı) de Gösterilmesi
Heads-Up Bildirimleri
Kilit Ekranda Media Player Kontrolü


Widget

Temel Bir Widget Uygulaması
Tarih ve Saat Bilgisini Gösteren Widget
Widget için Ayarlar Sayfası Oluşturmak
Kameradan Çekilen Bir Resmi Widget bileşenin de göstermek
Flash on/off Widget (API 16)
Flash on/off Widget (API 23)
Bluetooth on/off Widget
Wifi on/off Widget
GPS Widget ile Konum Hizmetlerine Erişim
Koleksiyon Widget ile Atasözleri Uygulaması


Content Providers (İçerik Sağlayıcılar)

Kişiler Uygulaması (Ekleme, Silme, Güncelleme ve Listeleme)
Galeri Uygulaması
ContentProvider Oluşturmak ve Kullanmak

Network (Ağ) İşlemleri

Wi-Fi ve Mobil Veri Bağlantısını Kontrol Eden Uygulama
Bluetooth ile Eşleşen Cihazları Listeleyen Uygulama
HTTP Üzerinden Binary Veriyi İndirmek
NFC Desteğini Kontrol Eden Uygulama
NFC ile Cihazlar Arası Metin Transferi
NFC ile Cihazlar Arası Resim Transferi
Volley İlk Uygulama
Volley ile Sunucudan Resim Almak
Volley JsonObjectRequest ile Admin Verilerini Almak
Volley JsonArrayRequest ile JSON Verilerini Almak
Volley ile MySql Veritabanına Veri Kaydı
Volley ile MySql’e Resim Yükleme
XML Parser ile Soru Bankası Uygulaması


Her bölüm sonunda o bölümle ilgili sorularda bulunmaktadır.

Faydalı olması dileğiyle..... :D :)
 

Ekli dosyalar

  • android_3D.jpg
    android_3D.jpg
    104.8 KB · Görüntüleme: 2,549
Hocam kitabınız gerçekten güzel, elimde android ile ilgili daha önce aldığım 2 kitap daha var, karşılaştıracak olursam sahip olduklarım ve incelediklerim arasında ki en iyi kitabın bu oluğunu söyleyebilirim. İyi çalışmalar.
 
Beğendiğinize sevindim. Sadece elinizdeki 2 kitap değil birçok türkçe kitap ile karşılaştırdığınızda bu kitabın açık ara önde olacağını göreceksiniz. Çünkü tüm türkçe kaynakları bende inceledim ve özellikle ele alınmayan konuları anlatmaya çalıştım. Anlatılan konularla ilgili de daha fazla örnek ile konuyu pekiştirmeye gayret ettim.

Üniversitelerde android ile ilgilenen bir çok öğretim görevlisi sizlerle aynı duyguları paylaşmakta, onların da memnuniyetleri kitabın kapsamı yani içeriği oldu.

Alan arkadaşlar hem burada hem de kitabın satışının olduğu web sitelerinde yorum yaparlarsa çok memnun olurum. Bu kitabın devamı gelecek, devamında ise türkçe kitaplarda anlatılmayan konular bulunacak teşekkürler.
 
Hocam kitap ve DVD ile beraber Telefonu emülatör olarak kullabilicekmiyim :oops:
Başlıyorum çalışmaya ancak PC'de emülator yavaş kalıyor, kullanmadığım telefonu yapayım dedim beceremedim :sleep:
O yüzden ilerleyemiyorum.. :?
 
Merhaba kitap ile gelen DVD lerde kurulum ve emülatör ayarları bulunmaktadır. Genymotion ile gelen emülatörlerin hızı çok iyi. Yavaş olması belki bilgisayardan kaynaklanıyordur. Ayrıca ilk kez bu programları kullanıyorsanız işletim sistemi siz kullandıkça bunlara öncelik vereceği için gittikçe daha da hızlanacaktır.

Eğer telefonu emölatör olarak kullanmak isterseniz aşağıdaki adımları takip ediniz.

1. Öncelike Google tarafından geliştirilen Vysor eklentisini indiriniz. Link: https://chrome.google.com/webstore/deta ... imgjbffefm

2. Telefonunuzun AYARLAR ---> GENEL ----> YAZILIM BİLGİLERİ ----> YAPIM NUMARASI kısmını 7 kez ard arda tıklayınız. Bu işlemden sonra artık bir geliştiricisiniz.

3. Vysor eklentisini başlatınız. Ana ekranda FIND DEVİCES (Sol Üst köşede) kısmını tıklayınız.

4. Telefonu USB ile PC'ye bağlayınız. AYARLAR -----> GENEL penceresinde GELİŞTİRİCİ SEÇENEKLERİ seçeneği görünür. Bu alana tıklayın ve USB HATA AYIKLAMA seçeneğini seçiniz.

bu işlemeri yaptıktan sonra cihazınızı emülatör olarak kullanabilirsiniz. Yapmanız gereken sadece Android Studio da uygulamayı çalıştırmak ve sonuç Android cihazınız emülatör listesinde görünür.

NOT: Hafta sonu elimde yeterli donanım olmadığında bu kadar yapabildim. Ama adımları takip ederseniz bu işlem başarılı olur. Hafta içi Videosunuda hazırlayıp burada paylaşırım.

şimdilik bu kadar.
 
Yes.. :mrgreen:
Telefon ekranında buton ve metin alanı görebiliyorum..
Şimdi başlayabilirim..
Bakalım ne kadar ilerleyebileceğim :oops:
 
Teşekkürler faydalı olacağına inancım tam. Yine de faydalı olması dileğiyle. Sizden ricam kitabı inceledikten sonra aldığınız web sitesinde yorum yazmanız. Yorumlarınız ile kitabımız daha fazla okuyucu kitlesine ulaşmış olacak. Teşekkürler...
 
Kitabın sayfalarından örnekler olsa çok iyi olurdu fikir olması için. Alan hocalarımız herhangi bir uygulamanın yapımından birkaç sayfa paylaşabilir mi?
 
Hocam kitabınızı daha önceden alıp okumuştum. Allah sizden razı olsun. Elinize sağlık. Piyasada en doyurucu kitaplardan biri.
 
Beğendiğinize çok sevindim teşekkürler.
Kitap ile ilgili düşüncelerinizi kitap yurdu veya hepsiburada gibi sitelerde yayınlayabilirseniz çok memnun olurum.
 
android konusunda pek bilgim yok, acaba bu kitapdaki uygulamaları yapmak için hangi programı kullanıcağız
 
merhaba
Ilginiz için teşekkürler
Kitabın telif haklarindan dolayi sayfa görüntüsü ve kodları gondermem gerçekten mümkün degil.

Payasabilecegim bilgileri burada belirtmiştim. Onlar yeterli. Ancak şunu diyebilirim. Kitapta 165 adet uygulama ile android eğitimi verilmektedir. Kitabin piyasadaki en kapsamli android kitabi oldugunu alan herkes itiraf etmektedir. Bazi yayin evlerinde cikan androide giriş ve ileri android kitaplarindaki konulari birlestirseniz bu kitap ağır basar. Bircok kaynagin ileri android olarak anlattigi konular benim hazırladığım kitap ta temel bilgiler olarak verilmistir.

Su an android ile ilgili ikinci kitabımı hazirliyorum. Bu ikinci kitapta şu ana kadar anlatilmayan konular olacak. Kitap içeriği ni vermek istemiyorum. Yanlış anlamayin süpriz olarak kalmasını istiyorum. Alacağınız kitap sizin için iyi ve sağlam bir temel olacaktır. Çıkaracağımız ikinci kitap ile ileri android uygulamalari yapmayi da ogreneceksiniz.

Kitap ile ilgili diğer özellikler aşağıdaki gibidir
1- Kitap 1160 sayfadan oluşuyor. Bu kitabı yazarken yayınevi kitabı basmak için acele etmemi istediler. Kitabı gönderdiğim zaman herhalde 500-600 sayfa olmuştur diye düşündüm. Ancak dizgi işlemleri bittikten sonra kitabın 1160 sayfa olduğunu söylediler. Eğer acele etmemi istemeselerdi kitap 1500 sayfayı bulacaktı. Bunu zoraki bu seviyeye getirmedim. En iyi şekilde nasıl anlatabilirim diye kitabı yazarken kitap hacmi haliyle büyüdü. Unutmadan bu 1160 sayfalık ilk kitabım Android için giriş seviyesindedir. Halbuki piyasada var olan kitaplara bakarsanız ileri android konuları olarak anlattıkları konular benim hazırladığım bu kitapta android için giriş konuları olarak ele alınmıştır.
Şu an ileri android uygulamaları için ikinci kitabımı hazırlıyorum. Yayınevi 500-600 sayfa olmasını istiyor ancak ben gitmesi gereken yere kadar götürmeyi düşünüyorum. Bu kitabı aldığınız zaman hazırlayacağım ikinci kitap için çok sağlam bir başlangıç yapmış olacaksınız.

2- Kitap ile birlikte 2 DVD hediyemizdir. DVD lerde 165 adet uygulamanın kodları bulunmaktadır. Ayrıca her bölüm ile ilgili videolarda bulunuyor. yine her bölüm sonunda o bölümle ilgili değerlendirme soruları da mevcuttur.

3-Hem DVD hem de kitapta bulunan uygulamaların kodları açıklama satırları ile birlikte verilmiştir. Yani her satırın açıklaması ile kodları ile birlikte hem kitapta hem de DVD de mevcuttur.



"Benim amacım insanlara karton kağıt satmak değil. Aksine bilgi paylaşımıdır. Kitaplarımı hazırlarken, kitabı alacak olanları nasıl memnun edebilirim her zaman bunun düşüncesindeyim. Kitabı alanlarda bu emeğimi görüyorlar."

teşekkürler
 
Sağolun genelde bu tarz kapsamlı kitaplarda birkaç sayfa önizleme koymak olası alıcılar için tercih sebebi olduğundan yayınevleri veya kitap satan siteler bunda telife aykırı bir durum görmezler. Amazon gibi büyük kitap sitelerinde neredeyse her kitabın makul ölçüde içeriğini önizleme bölümünden görebilirsiniz. Yayıneviniz farklı düşünüyorsa yapacak birşey yok tabii.

Google Play'de yüklü uygulamalarınız var mı peki? Varsa linklerini gönderirseniz incelemek isterim.

Android ortamında 2B, 3B oyun geliştirmeye kitaplarınızda değindiniz mi? Bir de son zamanlarda iyice popüler olan VR uygulamaları ile ilgili bölümünüz mevcut mudur?
 
Geri
Üst