Scratch 2'de İkizlerin kullanımı hakkında Yardım!

Kodla Büyü

marchriuz

Aktif Üye
Mesajlar
114
Arkadaşlar yeni bir otun geliştiriyoruz, DYK kursunda ancak bir noktada takılı kaldım. Benim iki kuklam var ve her ikisini de "ikizini yarat" ile çoğaltıyorum. Problem de bu noktada başlıyor. Uzay gemisi kuklası ikiz olarak başladığında bir mermi - aslında ışın- onun konumunu takip edip sürekli kendi ikizini yaratacak. Ancak bunu nasıl yapabilirim bir türlü çözemedim. Fikri olan arkadaşların yardımını bekliyorum.
 
Boolean mantığa göre çalışacak bir değişken oluşturun ilk durumu 0 (sıfır), ikiz oluştuğunda 1 (bir) yaparsınız. Değişkenin durumuna göre de ışın ikizi takip eder.
 
gemi ikizi oluştuğunda konumunu alıp ışın ikizinde kullanılacak diye anladım. örnek.sb2 ekler misiniz
 
Belki anladığım kadarıyla yaptığım bu örnek işine yarayabilir hocam.
 

Ekli dosyalar

  • Bulut ve yıldırım.rar
    5.6 KB · Görüntüleme: 53
Geri
Üst