Tomb raider lara croft 2013

Kodla Büyü

herotürk

Seçkin Üye
Seçkin Üye
Mesajlar
402
Tomb raider lara croft 2013
İlk playstaion oyunum olan tom raider tekrar sahnelere geri dönüyor. O zamanlar piramitlerde ormanlarda geçen oyun bu sefer bir adada geçmektedir. Daha öncede Angeline jolie nin baş rollerini yaptığı bir filme konu olmuştu.

Crystal Dynamics tarafından hazırlanan macera, az evvel de belirttiğim gibi Tomb Raider serisinin köklerine iniyor. Yapımcıların defalarca üzerine basarak söyledikleri “genç, çelimsiz, tecrübesiz, ama gelişime açık Lara”, ilk kez karşımızda duruyor. Bu öyle heyecanlı bir süreç ki, her aşamada onunla birlikte gelişiyorsunuz neredeyse. Aldığı ilk silah, ormandaki ilk gezintisi, doğayla verdiği ilk sınav, aç kalmamak için öldürdüğü ilk vahşi hayvan, duyduğu pişmanlık duygusu ve çok daha fazlası, “acı ve mecburiyeti” birleştirerek karşınıza çıkıyor ve size, yani Lara’ya başka seçenek bırakmıyor. Ama durun, ne oldu ki? Lara’nın bu ıssız adada işi ne, ya da gerçekten ıssız mı burası?

Peki neler yapabiliyoruz

Yıllardır Tomb Raider serisini bilen oyuncular, bu yeni yapım sayesinde o güçlü ve seksi karakterin çelimsiz hallerini görüp, nasıl bir savaşçıya dönüştüğünü anbean takip edebiliyor. Oyunun en önemli getirisi bu belki de.

Görev tamamladıkça, puan biriktirdikçe ve etraftaki objelerle düşmanların üzerlerinden düşen parçaları birleştirdikçe hem yeni silahlar, hem yeni ekipmanlar, hem de yeni beceriler kazanabiliyoruz. Önümüzde koca bir ada var. Her yer keşfedilmeyi bekliyor. Hızlı seyahat özelliği de var (Daha once gittiğiniz bir yere tekrar gitmek istediğinde, haritadan tek tıkla kolayca ulaşmanızı sağlıyor.), kamp ateşi de. Bu ateşlerin çevresine geldiğimizde, gelişim zamanı da gelmiş oluyor. Mesela çok iyi nişancı değilsiniz diyelim. Bunu geliştirmek için size seçenekler sunuluyor. Tüfeğinizin mermi kapasitesini de artırabilirsiniz mesela. Bu tip birçok sençenek mevcut.

Tabii Lara’nın ok ve yay ikilisi, ateşli silahları, bulmaca çözmedeki zekası (Her ne kadar eskilere nazaran pek bulmaca olmasa da) ve yakın dövüşteki becerileri de görülmeye değer. Laf aramızda kalsın, ama bu yeni oyun biraz fazla şiddetli olmuş.

Kan, çamur, acı ve çığlıklar bir arada

Lara oradan oraya atlıyor diyelim. Bazen düşüyor, bazen yaralanıyor, bazen de ölebiliyor. Sürekli çığlık atıyor ve sürekli pasaklı. Bu görüntüler aklıma Paul W. S. Anderson’ın ilk Resident Evil filminde Milla Jovovich’in iyi rol kesebilmek için vücudunu morartmaktan çekinmediğini ve sahnelerde gerçekten acı çektiğini söylediği röportajını getirdi. Lara da aynen böyle işte. Yakın dövüşte düşmanlarına kan kusturabildiğini de söylemek lazım. Hele ateşli silahlarla yaptığı bitirici vuruşlar, bir an The Punisher’ı anımsatmadı değil bana. Tüm bu atraksiyonlar, bize gelişim puanı olarak da yansıyor tabii.

Üzerinde bulunduğumuz harita, bir hayli büyük ve aynı mekanları tekrar tekrar ziyaret etmemize olanak tanıyor (Az evvel söylemiştim ya…). Tabii bunda hikaye gereklerinin de payı var. Ana senaryo modunun dışında, istersek adayı keşfetmeye yönelik olarak yan görevlere atılabiliriz. Yapımcılardan Karl Stewart’ın belirttiği üzere, oyunun senaryo modu, 12-15 saatlik bir oyun süresi sunuyor. Yan görevleri de eklediğinizde, süre daha da artacaktır. Ben henüz bitirmediğim ve yavaş yavaş oynadığım için kendi bitiriş süremi henüz söyleyemiyorum.

Ha şunu da bu bölüme son olarak ekleyeyim: Uncharted serisiyle aksiyon macera oyunlarının iyice sinematik yapıya büründüğünü söylersek yanılmış olmayız herhalde. İşte üç boyutlu aksiyon macera türünün ilk örneklerinden olan Tomb Raider da bu yeni oyunla, daha önce hiç olmadığı kadar sinematik bir yapıya bürünmüş durumda.

Kristal gibi ışıldıyor

Tomb Raider’da multiplayer oyun modları da bulunuyor. Eidos Montreal’in hazırladığı 5 farklı haritada, hayatta kalmak için mücadele veriyorsunuz. Yapımcılar, oyuna yönelik hazırlayacakları DLC paketlerinde, senaryo moduna değil, multiplayer modlara eklentiler yapacaklarını söylemişti. Bunu da ek olarak belirtmekte yarar var.

Ve grafiklere gelecek olursak… Kısaca belirtmek gerekirse, gayet iyi. Biraz açmak gerekirse; çevre detayları, ışık-gölge efektleri, Lara Croft başta olmak üzere karakter tasarımları ve animasyonlar güzel (Bazen çok robot-kambur takılıyor ama Lara). İşitsel detaylar da yerinde. Silahların vuruş hisleri, kamera açıları gibi unsurlarda da sıkıntı yaşamadığımı söylemeliyim.

Son sözler

Tomb Raider, kesinlikle 2013′ün en iyi aksiyon macera oyunlarından bir tanesi. Serinin köklerine dönülmesi ve daha önce hiç görmediğimiz bir Lara ile karşılaşmak (Evet, Kratos da öyleydi değil mi Ascension’da, neyse…), bu oyunun en önemli noktalarından bence. Güzel grafikler ve sinematik oynanış da işin içine eklenince, tadı daha da güzel oluyor.

İyi oyunlar!

kaynak: http://www.f5blog.net/tomb-raider-lara-croft-2013.html
 
Geri
Üst