Bilgisayar-Bilişim Teknolojileri
Ana Sayfa
Bilişim Teknolojileri Forumu Son Konuları
24 Saat
Bilişim Teknolojileri - Formatör - Bilgisayar Öğretmeni Kayıt
Kayıt Olun
iletişim
iletişim
Detaylı Arama
Arama
Yeni Konu Aç
Yeni Konu Aç

Üst komşu telefonunun ekranını bizim tv ye nasıl yansıttı?? Çok şaşkınım

Konu, 'BTS Destek' kısmında boteci87 tarafından paylaşıldı.


Etiketler:
  1. boteci87

    boteci87 Aktif Üye

    Kayıt:
    24 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    203
    Beğeni:
    6
    Çok şaşkınım. wi-fi yi herkes ayrı kullanıyor. Apartmanın uydusu ortak sadece. bi anlam veremedim. tv miz internete bağlı değildi bugün, yani kapalıydı interneti. nasıl oldu bi fikri olan var mı
     
  2. boteci87

    boteci87 Aktif Üye

    Kayıt:
    24 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    203
    Beğeni:
    6
    wireless client tv nize bağlanmaya çalışıyor yazdı sonra. biz reddet e bastık. ısrarla ekranda geliyor uyarı. :)
     
  3. boteci87

    boteci87 Aktif Üye

    Kayıt:
    24 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    203
    Beğeni:
    6
    Sonra bi uyarı daha tv ekranının altında, xperia cihazı tv nize bağlanmaya çalışıyor
     
  4. boteci87

    boteci87 Aktif Üye

    Kayıt:
    24 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    203
    Beğeni:
    6
    biz tv izlerken pat diye üst komşunun telefonunun ekranı bizim tv ye yansıdı, nasıl oldu anlayamadım??
     
  5. hasari

    hasari Hiperaktif Üye Hiperaktif

    Kayıt:
    3 Eylül 2007
    Mesajlar:
    12.566
    Beğeni:
    1.039
    Ya onun telefonu sizin wifiyi kullanıyor yada sizin TVniz onun wifisini.
     
    ÇetinÖğretmen ve bilişim4053 bunu beğendi.
  6. boteci87

    boteci87 Aktif Üye

    Kayıt:
    24 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    203
    Beğeni:
    6
    Hasari hocam, bizim wifi yi kullanmıyor, onlar da biz de ayrı modemler, ayrı WiFi. Ve ben bundan şüphelenip, modem arayüzüne giriş yaptım, sadece benim telefon ve evdeki bilgisyar kullanıyordu interneti, listede 2 aygır vardı. Biri benim telefon, biri benim bilgisayar. Ve modem şifresini de yeni değiştirmiştik dün. Değiştirince tv de tekrar wi gibi şifresini de güncellemedik, tv de internet bağlı değildi yani, O imkansız hocam. Çok şaşkınım hala, tv ayarlarını kurcalıyorum şu an..
     
  7. boteci87

    boteci87 Aktif Üye

    Kayıt:
    24 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    203
    Beğeni:
    6
    Bi ayar buldum bakalım burayı kapalıya aldım. İlerleyen günlerde tekrar karşılaşmayız umarım...
     

    Ekli Dosyalar:

  8. yasingecerd

    yasingecerd Site Gezgini

    Kayıt:
    5 Kasım 2019
    Mesajlar:
    37
    Beğeni:
    7
    Bu tür bağlantı için modem olmasina gerek yok.. Her iki cihazin wifi anteni karşılıklı olarak bağlantı kurabilir. Bizim evde modem ve wifi ağı olmamasına rağmen telefonumu TV ye aktarabiliyorum. Cihaz listesinde komşunun televizyonu da görünüyor ama ben onu seçmiyorum tabii ki..
     
  9. boteci87

    boteci87 Aktif Üye

    Kayıt:
    24 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    203
    Beğeni:
    6
    hocam peki cihaz listesinde gözüküyor dediniz ya, ben tv mi başka kimse görsün istemesem, böyle bi ayar yok mu? ya da en azından bağlanırken şifre istese, ne bileyim bu bi güvenlik açığı bana göre, zaten kasıtlı yapılmadığını düşünüyorum. tv de miracast programı var ekran paylaşımı yapan, acaba dedim ev yakın olduğundan üst kat onlar sonuçta, bu program mı görüyor anlamadım hocam. Bir bilişimci olarak ben de anlayamadım, kurcalıyorum hala tv yi
     
  10. boteci87

    boteci87 Aktif Üye

    Kayıt:
    24 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    203
    Beğeni:
    6
    tv LG bu arada...
     
  11. coook

    coook Süper Üye Süper Üye

    Kayıt:
    26 Aralık 2009
    Mesajlar:
    1.644
    Beğeni:
    68
    Bence önemli olan ne paylaştığı :D:D:D
     
    azizerkut ve katafalk bunu beğendi.
  12. MuaLLi

    MuaLLi Site Gezgini

    Kayıt:
    30 Eylül 2009
    Mesajlar:
    90
    Beğeni:
    5
    Sizin TV nin ayarlarından cihaz listesini görebilirsiniz. İstediğiniz telefona izin verirsiniz otomatik bağlanır. İstediğinize her bağlantıda izin iste dersiniz . Bağlanmasını istemediğiniz telefonları reddet dersiniz her bağlanmaya çalıştığında otomatik reddeder. Ama şifre olayı yok bildiğim kadarıyla. Samsung Tv de böyle yapıyorum. Mantık aynıdır. Wifi direct kullandığı için modem üzerinden değil direk wifi antenleri birbirini görüyor.
     
  13. boteci87

    boteci87 Aktif Üye

    Kayıt:
    24 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    203
    Beğeni:
    6
    Tv ayarlarında öyle bi ayar yok hocam bizim. Olabilir dediğiniz WiFi antenden görme olayı. Ama çok ilginç, yani ben göremiyorum onların tv yi. Sadece, eşimin telefon android, ondan ekran paylaşımına girince bi bilgisayar gözüküyor, onların tv gözükmüyor yani. Bizim kafamız karıştı bugün iyice...
     
  14. alpaygunes

    alpaygunes Süper Üye Süper Üye

    Kayıt:
    3 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.678
    Beğeni:
    159
    Dijital çağda yaşana bilecek teknik kazalarına güzel bir örnek.
    Tahminim komşunuz bağlanma isteğini kendi ekranında göremeyip red alınca ısrar etti.
    Sizde sürekli red ederken yanlışlıkla onay verdiniz.

    Wifi şart değil zaten . Ekran yansıt ve mirror screen vb teknikler peer to peer çalışır.
    Bence sorun teknik değil kullananıcının dikkatinin dağılması .... :)
     
  15. yenersonmez

    yenersonmez Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    5 Eylül 2007
    Mesajlar:
    438
    Beğeni:
    82
    şu wifi direct vs özellikler açıksa aynı ağa bağlı olmasa da bağlanabilir. kapatın bunları derim
     

    Ekli Dosyalar:

  16. boteci87

    boteci87 Aktif Üye

    Kayıt:
    24 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    203
    Beğeni:
    6
    Hocam inanın ilk bağlantı olduğunda birden bağlandı. Herhangi bi onay vermedik. Ama daha sonra kapatıp tekrar açtığımızda tv yi, bağlanma isteği ekranın altında gözüktü. Reddet dedik, ısrarla tekrar tekrar istek geldi. Sizin dediğiniz gibi, kendi tv lerine bağlanamadılar, ısrarla bizim tv ye bağlanmaya çalışıyorlar.
     
  17. furkanhoca

    furkanhoca Süper Üye Süper Üye

    Kayıt:
    9 Ekim 2011
    Mesajlar:
    1.148
    Beğeni:
    24
    Hocam screen mirroring özelliğinden dolayı olmuş bu durum. Telefonu televizyona iki şekilde aktarabilirsiniz. Birinci hem telefonunuz hem de televizyonunuz aynı internete bağlanır. Bu durumda sadece video,müzik ve fotoğrafı televizyona yansıtabilirsiniz. Bir diğer yöntem Screen mirroring özelliği ile yansıtmak. Bunun için herhangi bir internet bağlantısı şart değil. Tek şart televizyonda bu özelliğin olması. Komşunuz kendi televizyonuna yansıtmak isterken sizin televizyonunuzda screen mirroring özelliği olduğu için onun ekranında paylaşım yapılabilecek cihazlar listesinde görünmüş.
     
    boteci87 ve kendir_li bunu beğendi.
  18. boteci87

    boteci87 Aktif Üye

    Kayıt:
    24 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    203
    Beğeni:
    6
    Wifi direct seçeneğinde resimde gördüğünüz gibi bir uyarı geliyor.
    LG Connect apps var onu kapalıya getirdik. Umarım bir daha karşılaşmayız.
     

    Ekli Dosyalar:

  19. boteci87

    boteci87 Aktif Üye

    Kayıt:
    24 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    203
    Beğeni:
    6
    Aynen hocam onlar da farkında olmadan yanlışlıkla seçtiler sanırım bizim tv yi. Dijital çağın güzel yanları var evet hayatı kolaylaştırıyor ama çok da dikkatli olmak lazım. Herkesin özeli var sonuçta.
     
  20. @lperen

    @lperen Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    1 Aralık 2007
    Mesajlar:
    903
    Beğeni:
    50
    TV'nizin cihaz ismini değiştirirseniz yanlışlıkların bir nebze önüne geçilebilir.
    Fakat yeni dünyanın tehlikeleri gerçekten acımazsız olabilir, özellikle de çocuklarımız için.
     

Sayfayı Paylaş /bbnetsosyal