Öğrenciye oyun motoru tavsiyesi

Kodla Büyü

keplir

Seçkin Üye
Seçkin Üye
Mesajlar
329
Merhaba arkadaşlar, EML'de çalışıyorum. Bir öğrencim var. Grafik Kütüphanesi, oyun motoru gibi konulara çok meraklı, aslında programlama temelleri, analitik zeka gibi önemli ön koşulları eksik olsa da hiç durmadan oyun motoru geliştirmek istiyorum diyor.

Kendi çapında araştırma yapıyor. SharpDx kütüphanesine takmış durumda. Hevesini kırmak istemediğim için nasıl yönlendirebilirim acaba? Ben C# ve OPENGL ile ilgili kaynaklar araştırıyorum ama onun istediği daha ziyade Karakter modelleme. Anladığım kadarı ile şu son dönemdeki oyunlarda yer alan karakterler gibi şeyler yapmak istiyor.

Siz olsanız neler tavsiye ederdiniz?
 
Hocam modelleme istiyorsa Blender var. Orada modelleyebilir. Oradan da Unity ye geçer modelleriyle oyun yapar.
 
Teşekkürler arkadaşlar, Blender ve 3D-SMax'i de araştırayım. Ona da tavsiye edeyim. Ama daha ziyade kendisine ait oyun motoru yazmak istiyor. :)
 
hocam hevesini kırmak doğru değil tabi de motor yazmaya kalkışmak gibi ütopik girişimler yerine en azından mevcut motorları öğrenmeye yönlendirin. bu noktada da unity hem c# veya javascript ile programlanabilmesi hem de platform bağımsız olmasıyla tercih sebebidir
 
bir seyin nasil calistigini detaylica bilmeden o seyi yapmaya calismanin manasiz oldugunu uslubunca anlatin bence hocam. bazen cocuklardaki bu cahil ceaaretini anlayamiyorum, 12.sinifta daha ondalikli sayilari carpamayip sonra muhendis olmak istiyorum diyorlar...
 
Suicide' Alıntı:
bir seyin nasil calistigini detaylica bilmeden o seyi yapmaya calismanin manasiz oldugunu uslubunca anlatin bence hocam. bazen cocuklardaki bu cahil ceaaretini anlayamiyorum, 12.sinifta daha ondalikli sayilari carpamayip sonra muhendis olmak istiyorum diyorlar...

Çalıştığım okulun en iyi öğrencileri, genelde bizim bölümü seçiyor diyebilirim. 10. sınıfta temel elektronik dersinde, akımı 1/2 amper buluyorum da 28 kişilik sınıfta 0.5 amper yazabilen bulamıyorum.

Yine aynı derste şu şekilde bir eşitlik vardı; 5*x=4, buna göre x nedir diye sorduğumda, aynı sınıf "hocam bir sayıyı neyle çarparsanız çarpın kendisinden küçük çıkmaz ki, en az kendi çıkar" dedi 1 ders boyunca :)

Ama işte hayaller Bilgisayar Mühendisliği gerçekler sınavsız geçiş. (hoş o da bu sene kalktı, bakalım ne olacak)
 
2D:İllustrator
3D:3dsmax yada sketchup
Oyun Motoru:Unity3d
Kodlama:C# öğrensin.
Ben özellikle karakter, animasyon öğreneceğim diyorsa 3D programı Maya olsun.
 
Geri
Üst