Helal mi, Haram mı ?

Kodla Büyü
yine fetva hattına dönüş burası.
hayırlı forumlar :mrgreen:
 
Hocam cocuklara vereceğiniz paradan hayır sevap olmaz. Boyle olduğu gibi ayrıca faiz günahı da sizin olur. Allah c.c herkesin rizkina kefildir. Hic korkmayın o çocuklarında rizki vardır. Şeytanın faiz tuzağına gelmeyin. 5 tl de olsa maaşınızdan verin o Allah c.c yaninda çok kıymetlidir. Allah c.c hepimizi muhafaza etsin. Amin
 
Faizcilik paranın büyük miktarının az bir kesimde toplanmasını, az kısmınında daha geniş kesime pay edilmesine neden olan bir sömürü düzenidir. O çocuklara iyilik ettiğimizi sanarak dünya üzerindeki en büyük sömürü çarkının içine girmiş olacaksınız. Basit değil, bir kişi bir kişi bu sistem büyüyor. Nacizane, yanaşmamak lazım. İyilik etmenin bu tarz hassasiyetleri olan insanlar için birçok yolu var.
 
Hehe çok komik.parami katile yatiriyorum katil öldürüyor ben değil.hacı sonucta faizin her turlusu günah ben engelliydim zor durumdayım tamamen duygusal düşündüm bu bahanelere siginamazsin.bunu yaparsan günah.sonucta başkasının hakkını elinle baskasina vereceksin özgür iradenle.kendini kandırma.faizli para kim çeker zor durumdakiler genelde.ee sen ne yapacaksın vampire yataklık diracula olmanın sana faydası olmaz :mrgreen:
 
Orasını bilmem de paranızı bankaya yatırmışsınız banka çatır çatır faizini yiyor paranızın çarka zaten girmişsiniz bu ara dolar almak da günah olduğu için muhtemelen paranız tl de demekki enflasyon karşısında eriyor bence avro, altın, araba, arsa, ev vs bi yere bağlayın yada siz en iyisi arkadaşı dediği gibi paranın hepsini verin kurtulun zaten devlet maaşları vermek için faizle iç/dış borç alıyor bono tahvil satıyor falan filan
 
Tek geçerli refenasımız (K.K'den sonra) Hz. Muhammed (S.A.V) hadis-i şerifinde der ki:

"Öyle bir zaman gelecek ki faiz yemeyen kimse kalmayacak, faiz yemeyenlere de faizin tozu bulaşacaktır."

Cübbeli der ki: "Sidikle abdest alınır mı hiç?" :D
Boş verin hocam varsa paranız yapın altın, atın yastık altına :D
 
enflasyon miktarının altındaki banka faizi dini faiz tanıma girmez (bence) zira haksız emeksiz bir kazanç değil paranın değerini korumuş olursun anca. şuan ki banka faizlerinin alayı enflasyon altıdır (devletin enflasyonu değil kendi enflasyonunuzu hesap etseniz bırakın haksız karı faiz almanıza rağmen zarardasınız )
soruyu soran arkadaş alınmasın lütfen ama o para son bir kaç ayda ne kadar eridi gitti acaba hesap yapsak çok üzülür . kısacası
tl üzer ,
vadeli eh işte
döviz de altında falan tutun bari paranız eriyor....
 
Helale haram, harama da helal diyen kişi maazallah kafir olur derler alimler. Allah faizin her türlüsü haramdır derken bizler çeşitli fetvalar uydurmaya kalkarsak bu şuanlama gelir: Allahım sen faiz haram dedin ama aslında sen bu işi benim kadar bilmiyorsun (haşa) ben daha iyi biliyorum. Arkadaşlar işi basite alıyoruz ama çok tehikeli bu işler. Nerdeyse o ihtiyaç sahibi öğrenciler hep beraber yardım edelim vesselam. Ölmüş hayvan leşini bizler yiyebiliyorsak onlara da yedirelim. Ama biz yemiyorsak onlara da yedirmeye hakkımız yok. Saygılar
 
Bir de olayin şu boyutu var
Sen bankaya vadeli yatirdiginda, banka senin vadeli paran ile kac kişiye daha faizle para verecek?
Yani sen vadeli yaparak parani ipotekliyorsun.
Banka da bu parayi baskasina senin vaden kadar faizli kredi veriyor.
Kisaca faiz faizi doğuruyor
 
abtani' Alıntı:
hangi devirde ,bu neyin kafası ?
bu cümle de çok fırtına çıkartır ama,
haram diye kar-zarar ortaklığını diyenlerden malum yeri seçenler meslekten atıldı,
bu gün satranç konusunda konuşan bir zibidi sayesinde twitter da üst sıraları zorluyor,
geçen yılın son cuması yayınlanan diyanet fetvası,yeni yılın ilk günü olanlar,
hocam yaradan akıl fikir vermiş,kullan diye,niye başkalarını dinliyorsun.

Görüşlerinin çoğuna katılıyorum ancak 2016 yılının son hutbesini açtım şimdi okudum cuma hutbesi ile ışid saldırısını ilişkilendirmene kesinikle katılmıyorum.
 
Derin bi konu. Vadeli hesaptan gelen para emeksiz bir paradır. Haramın tanımı emek vermeden kazan elde etmekse düz mantıkla bu para da haramdır. Bu arada din simsarı bi insan değilim. Dinimi eksik doğru Allah affetsin kendi içimde yaşarım. Atatürkçü de bi insanım bunu da belirteyim. Şimdi bunun emeksiz elde edilen bir kazanç olduğu konusunda hemfikiriz. Soru bu emeksiz elde edilen kazanç hayır hasenat işlerinde kullanıldığında dini açıdan ne doğurur? Orasını bilemedim.
 
netame' Alıntı:
Faizcilik paranın büyük miktarının az bir kesimde toplanmasını, az kısmınında daha geniş kesime pay edilmesine neden olan bir sömürü düzenidir. O çocuklara iyilik ettiğimizi sanarak dünya üzerindeki en büyük sömürü çarkının içine girmiş olacaksınız. Basit değil, bir kişi bir kişi bu sistem büyüyor. Nacizane, yanaşmamak lazım. İyilik etmenin bu tarz hassasiyetleri olan insanlar için birçok yolu var.

Netame hocama katılıyorum. Bu şekilde 3 çocuk doyacakken öte tarafta görmediğiniz 5 çocuk dahada yoksullaşacak. Faiz iyi bir şey değil iyi bir şey olmadığı için de dinimizde kesin bir dille almakta vermekte aracı olmakta yasaklanmıştır.

Hocam elbet birilerine danışmak iyidir tavsiye almak iyidir ama en iyi tavsiye içindeki vicdanından gelir. eğer bunu yaptığında vicdanın rahat etmeyecekse hiç bulaşma.
 
Katılım bankası hahaha... :puhaha:
İnsanların kendi vicdanlarını rahatlatmak amacı ile uydurulmuştur başka bir deyişle Allah'ı kandırmak, oda becerebilirseniz.
gelelim soruya Din akıl,mantık ve vicdandır vicdanın neye izin veriyorsa onu yap.
 
aynenbadi' Alıntı:
kanka katılım bankasına koy:) şahsen ben öyle yapıyorum. şahsen benim Kuveyttürk te hesabım var, kar zarara ortağım her ay kar miktarı az da olsa değişiyor zarar etmedi büyük müessese olduğu için edersede razıyım :roll:
bazıları bunada faiz diyor sen onlara bakma kanki:) ,buyur cübbeli hocamızın bu konuya yaklaşımı

https://www.youtube.com/watch?v=8ACIyCaRxNs


Cübbeli manyağı mı kurtaracak seni öbür tarafta :) :) :)
 
Başlığı okur okumaz şu hikaye aklıma geldi. Doğruluğunu bilemem fakat çok hoşuma gider:

"Bir adamcağız kötü yoldan para kazanıp bununla kendisine bir inek alır. Neden sonra, yaptıklarından pişman olur ve hiç olmazsa iyi bir şey yapmış olmak için bunu Hacı Bektâş-i Veli'nin dergahına kurban olarak bağışlamak ister. (O zamanlar dergahlar aynı zamanda aşevi işlevi görüyordu.)

Durumu Hacı Bektâş-i Veli ‘ye anlatır ve Hacı Bektâş-i Veli helal değildir diye bu kurbanı geri çevirir. Bunun üzerine adam Mevlevi dergahına gider ve ayni durumu Mevlâna'ya anlatır, Mevlâna ise bu hediyeyi kabul eder.

Adam aynı şeyi Hacı Bektâş-i Veli ‘ye de anlattığını ama onun bunu kabul etmemiş olduğunu söyler ve Mevlâna'ya bunun sebebini sorar.

Mevlâna şöyle der:

- Biz bir karga isek Hacı Bektâş-i Veli bir şahin gibidir. Öyle her leşe konmaz. O yüzden senin bu hediyeni biz kabul ederiz ama o kabul etmeyebilir.

Adam üşenmez kalkar Hacı Bektâş-i Veli dergahı’na gider ve Hacı Bektâş-i Veli'ye, Mevlâna’nın kurbanı kabul ettiğini söyleyip bunun sebebini bir de Hacı Bektâş-i Veli'ye sorar.

Hacı Bektâş-i Veli de şöyle der:

- Bizim gönlümüz bir su birikintisi ise Mevlâna’nın gönlü okyanus gibidir. Bu yüzden, bir damlayla bizim gönlümüz kirlenebilir ama onun engin gönlü kirlenmez. Bu sebepten dolayı o senin hediyeni kabul etmiştir."
 
mesut_steel' Alıntı:
Durum şu arkadaşlar;

Bankada bir miktar paramız var, ve eşim şöyle bir teklifle geldi. "Paramız bankada boş duracağına, vadeliye yatıralım, ve ordan gelen mebla ile de ihtiyacı olan öğrencilere burs bağlayalım" dedi. İkilemde kaldım.

Birincisi faiz haram, o işe girmeyelim diyorum, ama ikincisi de her ay 3 tane durumu kötü olan öğrenciye aylık 100'er lira verme hayali gayet hoş geliyor, ihtiyaç giderir diyorum..

Sizce ne yapmalı ?? :?:

Hocam aylık 100 Lira kendi Hesabından ver hem hayır işlemiş olursun.Faize ne bulaştırıyorsun helal paranı
 
Hocam ben olsam parayı çeker başka bankaya yatırırdım :p

Bunu kalkıp da bize sorman da ayrı bir konu. Oldu olacak google da aratsaydın. Yahu bu işin ilim erbapları yok mu? İlla da soracaksan alo fetvaya sorsaydın ya. Aramızda bilen olsa da bilmeyen daha fazla değil midir? Üzüm yemek istersen bağcı ile konuşman gerekir, herhangi biriyle değil.
 
Parayı sen bana borç ver ben sana vade farkı ödeyim. İstediğin zaman 3 gün içinde geri vereyim. Bu vade farkını istediğini yap ister ye ister dağıt.
Yada söyle ifade edeyim belki vade farkı kelimesi faizi andırıyor olabilir. Senin bu iyiliğine karşılık hayır yapman için sana paranın bende durduğu her ay için yardım parası vereyim.
Hatta bu vermek istediğim para miktarını da aylık tüfe oranında verebilirim. Sonuçta aldığın parayı değerinde ödemek gerekir, değer kaybını bu şekilde karşılamış olurum.
( Bu konuda ciddiyim. )
 
Hristiyanlıkta Faiz;

"Hezekiel:
17 Böyle biri elini kötülükten çeker, Faiz almaz, aşırı kâr gütmez, Kurallarımı izler, İlkelerimi uygularsa, Babasının günahı yüzünden ölmeyecek, Kesinlikle yaşayacaktır."

"Mezmur:
5 Parasını faize vermez, Suçsuza karşı rüşvet almaz. Böyle yaşayan asla sarsılmayacak."

Yahudilikte Faiz;

“Eğer kavminden birine ödünç verirsen ona faiz koymayacaksın. Komşundan bir şey alırsan onu güneş batmadan geri vereceksin.”(Tevrat,çıkış.baba:22/25-26)

“Para faizi olsun zahire faizi olsun veya ödünç verilen şey olsun kardeşinden faiz almayacaksın.Yabancıya faizle ödünç vereceksin”(Tevrat tensiye bab:23/19)

Hristiyanlık da faizi yasaklıyor İslamiyet gibi.
Yahudilik kendi içinde yasaklıyor ancak yahudi olmayanlara borç verirken faiz uygulanmasını istiyor. zaten yahudilikten olayı şöyle anlayabiliriz ben kendi içimde faiz uygulamam ki bana zararı olmasın ancak yahudi olmayanlara uygularım ki fakirleşip bana muhtaç kalsınlar.
Özetle; Faizle iş yapıldığında parası olan daha çok zenginleşecek parası olmayan daha çok fakirleşecek.

Hocam belki sen o faizi yemeyeceksin fakire vereceksin ve sen paran olduğu için daha da zenginleşmeyeceksin ancak öte taraftan parası olmadığı için başkasının daha da fakirleşmesine sebep olacaksın.
 
Suicide' Alıntı:
ismailt' Alıntı:
haramla sevap kazanılmaz.Ayrıca o çocukların boğazından da haram geçmesine sebep olacağınız için vebali olur.Fakir bir kimseye hayır olsun diye domuz eti yedirirmisiniz?Biz yemiyoruz ama siz fakirsiniz siz yiyebilirsiniz demek gibi birşey.

cok anlamsiz bir benzetme, ozaman siz maasta almayin zira o maadin icinde de faiz var. devlet bu parayi nerelerden buluyor saniyorsunuz? vergisini odeyemeyen adamin, cezasini geciktiren surucunun vs. vs.odedigi milyarlarca lira faiz var o butcenin icinde. butun dunya ekonomisi faizle donuyorken ben faize bulasmiyorum demek sacmalik.

hocam sizin emek vererek kazandığınız iş gücünüzle kazandığınız parayı size verenin faizden kazanması sizi ilgilendirmez. Ama sizin kenarda duran paranızı faizle çoğaltmanız bambaşka bir durum.Kaldı ki bu işlerin bir de takva boyutu vardır.Allah c.c mutlak adalet sahibidir.Bu işte derinlemesine inecek olursak şöyle bir örnekle açıklamak isterim.Allah haramdan kaçanı korur.
Şimdi bir kimse bir iş yaptı ve o işin hakkı 500TL ama aralarındaki anlaşmaya göre 600TL aldı.Parayı alan kişi bu işin hakkının 500TL olduğunu bilmesine rağmen 600TL yi alırsa ve bu 600TL yi veren kişi bu işin hakkının 500TL olduğunu bilmiyorsa Alahu Teala Mükemmel adaleti neticesinde bu 100TL lik fark veren kişinin parasına karışmış olan haram kısımdır.(Bu 100TL faizden olabilir kul hakkı yemesinden olabilir v.s).İşi yapan kişi de 500 tl olan işi 600tlye yaparak kazandığı paranın 100tlsini şüpheli bölümden kazanmış olur.

Sizin verdiğini örnekte olduğu gibi devlet bu gün bazı gelirlerini faizle v.s ile elde ediyor ama bazı gelirleri de meşru şekilde elde ediyor..Ben ise sabit maaş alıyorum ama belki aldığım maaşı kasım ayında hakedecek kadar çalıştıysam Allahu Teala benim maaşımı ödetirken devletin elde ettiği meşru kısımdan nasip eder.Eğer ben aralık ayında aldığım maaşın 4 te 1ini haketmeyecek kadar çalıştıysam Allahu Teala bana maaşımı ödetirken 4 te 1 kısmını devletin faiz ve benzeri şeylerden elde ettiği gelirlerden yapar. Bu 4 te 1 lik kısım ise Eğer ben Haramdan korunan bir kimse isem o ay Allahu Teala bana harcamnalarımda ekstradan maşımın 4 te 1 i kadar fazla para ödettirir diyelim ki harcamalarımın hakkı 400 tl enim devletten aldığım 4 te 1 lik kısım 600 tl ben harcamalarımı yaparken ederinden fazla isteyen kimselerle muhatap olurum ve ederi 400 tli lik şeylere 1000 tl öderim.Bu şekilde maaşımdaki 600 tl lik hak etmedğim miktar cebimden çıkar ama bu adalet sisteminden bir haber isem ben bana kazık attı diye başkalarını suçlarım halbuki o cebimden fazladan çıktığını düşündüğüm miktarın benim hak etmedğim kısmı olduğunu hiç düşünmem.

Bilmem anlatabildim mi?
Baya karışık oldu gibi...
 
Hocamızın bir yanlışı var kendisi harama giriyor farkın da mı.
Faiz de alanda, verende, aracı olanda şahitler de dahil olabilir. Sizden alınan paranın faizde kullanılacağı yüzde yüz belli olduğu için sizde haram işleyeceksiniz.
Siz aracı oluyorsunuz bile bile farkında mısınız?
 
hocam senin durum idrar ile abdest alsam olur mu gibi birşey olmuş :)
biliyorsun idrar pis niyetin abdest almak ama ikisi bir arada olmuyor işte.
ayrıca buradan fetva bekleme ara alo diyanet fetva merkezini öğren ki sonuç bellidir.
öyle kalbim temiz niyetim halis vb... maalesef bunlar olmuyor iş ciddi ve dini boyutunda kendini tatmin etmek istiyorsun yetkili makamı ara sor
 
FAİZ DEDİĞİN NEDİR?

Getirmişsin bir bankaya 100 TL koymuşsun. Banka sana 1 sene sonra 150 Tl. veriyor. Arkadaş bu 50 TL’yi nereden buldun da verdin bana? Ben 100 TL'lik mal üretmiştim. 100 TL'lik tüketme hakkım vardı.

Aradan 1 sene geçti benim üretmem artmadı ki. ben bir şey üretmedim.
Sen bana tüketme hakkını Nereden veriyorsun?

Bunun iki i tane yolu var:

Ya üreten bir adamın hakkını aldın bana veriyorsun veya açıktan para bastın bana veriyorsun. O da yine üretenin hakkını bana veriyorsun demektir. Yani Faiz zulümdür. Faiz, çalışan insanın hakkına tecavüzdür. Faiz demek üretmeyen adama tüketme hakkı vermek demektir.

Bu da zulümdür. Adaleti bozar. işte kapitalist düzenin zulmü ve Felaketi buradan ileri geliyor.
 
Niyet belki güzel olabilir ama zamanla unutursan, vermek zor gelirse, 1 kuruş dahi faizli paradan sana geçse haram olarak yeterli olur. Kaldı ki senin helal paran bir şekilde bu kirli sistem çarkına girip aynı temizlikte kalmaz.
 
Satrancın çıktığı topraklardaki Hindistan uzayda üst kurmanın eşiğinde, sivil çalışmaları ile bile uzaya araç göndermenin eşiğindeler bizimkilerin derdine bak. Sen oynama satranç tavla arkadaş...
 
Hacker' Alıntı:
FAİZ DEDİĞİN NEDİR?

Getirmişsin bir bankaya 100 TL koymuşsun. Banka sana 1 sene sonra 150 Tl. veriyor. Arkadaş bu 50 TL’yi nereden buldun da verdin bana? Ben 100 TL'lik mal üretmiştim. 100 TL'lik tüketme hakkım vardı.

Aradan 1 sene geçti benim üretmem artmadı ki. ben bir şey üretmedim.
Sen bana tüketme hakkını Nereden veriyorsun?

Bunun iki i tane yolu var:

Ya üreten bir adamın hakkını aldın bana veriyorsun veya açıktan para bastın bana veriyorsun. O da yine üretenin hakkını bana veriyorsun demektir. Yani Faiz zulümdür. Faiz, çalışan insanın hakkına tecavüzdür. Faiz demek üretmeyen adama tüketme hakkı vermek demektir.

Bu da zulümdür. Adaleti bozar. işte kapitalist düzenin zulmü ve Felaketi buradan ileri geliyor.

senaryo 1: sen bankaya para yatirdin, bende o parayi kredi olarak cektim is kurdum. bu iste adam calistirdim hem kendi hem onlarin karnini doyurdum. istihdam yarattim ulkeye katkim oldu. sana ve bankayada bu kazancimin bir kismini verdim.

senaryo 2: sen parani yastik altinda sakladin, ben kredi cekmedim. uretim yapmadim, ekmek yemedim, yedirmedim.


hadi bakalim hangisi insanliga daha faydali, sizin haram haram diye kosturdugunuz bence bu kurallarin ciktigi donemdeki tefecilerdir. ha dileyen tabi almaz ayri mesele ama mantiksal acidan bakarsan bu sistemin insanlara yararida vardir.
 
Suicide' Alıntı:
Hacker' Alıntı:
FAİZ DEDİĞİN NEDİR?

Getirmişsin bir bankaya 100 TL koymuşsun. Banka sana 1 sene sonra 150 Tl. veriyor. Arkadaş bu 50 TL’yi nereden buldun da verdin bana? Ben 100 TL'lik mal üretmiştim. 100 TL'lik tüketme hakkım vardı.

Aradan 1 sene geçti benim üretmem artmadı ki. ben bir şey üretmedim.
Sen bana tüketme hakkını Nereden veriyorsun?

Bunun iki i tane yolu var:

Ya üreten bir adamın hakkını aldın bana veriyorsun veya açıktan para bastın bana veriyorsun. O da yine üretenin hakkını bana veriyorsun demektir. Yani Faiz zulümdür. Faiz, çalışan insanın hakkına tecavüzdür. Faiz demek üretmeyen adama tüketme hakkı vermek demektir.

Bu da zulümdür. Adaleti bozar. işte kapitalist düzenin zulmü ve Felaketi buradan ileri geliyor.

senaryo 1: sen bankaya para yatirdin, bende o parayi kredi olarak cektim is kurdum. bu iste adam calistirdim hem kendi hem onlarin karnini doyurdum. istihdam yarattim ulkeye katkim oldu. sana ve bankayada bu kazancimin bir kismini verdim.

senaryo 2: sen parani yastik altinda sakladin, ben kredi cekmedim. uretim yapmadim, ekmek yemedim, yedirmedim.


hadi bakalim hangisi insanliga daha faydali, sizin haram haram diye kosturdugunuz bence bu kurallarin ciktigi donemdeki tefecilerdir. ha dileyen tabi almaz ayri mesele ama mantiksal acidan bakarsan bu sistemin insanlara yararida vardir.

Allah faiz haram dedikten sonra senaryo üretip faizi aklamak nedir?
Yaratılan, Yaratıcıdan daha mı iyi hesap yapar oldu?
 
allah beyinde veriyor kullanilmasi icin, hic dusunmeden sabit anlamlarla yasayacak olsak hayvanlar gibi olurduk.
 
Geri
Üst