Oyunumu Kodluyorum Yarışması 2019

Kodla Büyü
Puanlar yazmıyor...
hocam tahminim puanlama yok. 30 a kalanlara sergi günü puanlama yapacaklar. yani 2 dk lık gönderdiğin videoyu izleyip 30 u belirlediler. geçen sene katılan arkadaşlar daha iyi bilirler gerçi ama bu benim yorumum. 30 a girenler sıfır atık gibi en azından videolarını paylaşsalar bir şekilde öğrencilerimize en azından bak bu eserler daha güzel deme şansımız olurdu. yada jüri puanlama yapsaydı yine öğrencilerimize cevabımız olurdu. ben öğrencilere öğrenciler bana 10 dk bakakaldık. biraz biz yaptık olduya geliyor. yani işin özü jüriye saygı, finale kalan arkadaşlara başarılar dilemekten başka bir şey düşmüyor bu aşama da bize.
bunlarda bizimkiler;
 
Son düzenleme:
bu konunun ilk sayfalarında yazmıştım şeffaflık sıfır kim neye göre elendi bilmiyor.
o yüzden bu sene başvurmadım
 
Oyunu tasarlarken bazı teknik konularda bilgi almak için şartnamede yazılan telefon numarasını aramama rağmen hiç ulaşamadım, şartnamede yer alan mail adresine sorularımı yazmama rağmen cevap alamadım. Adeta ulaşılmaz bir sistem kurmuşlar. Başvurduk puanla ile ilgili detaylar yok (bimer üzerinden detay istemek gerekli sanırım). Öğrencilerimden onay aldıktan sonra oyunu burada paylaşmak istiyorum, bütün arkadaşların paylaşması olumlu olacaktır diye düşünüyorum. Süreç çok amatörce yürütülüyor, böyle bir organizasyonu yapıyorsanız eğer, iletişim kanalları çok net ve ulaşılabilir olmalı. İlk defa katıldık ve bu şekilde bir organizasyona tekrar katılmayı düşünmüyorum.
Sadece videoya bakarak eleme yapıldığı söyleniyor(şaka olmalı), eğer böyle bir uygulama varsa yazıklar olsun diyorum.
 
Geçen sene birinci olan oyunumuzu scratch’in resmi sitesinden Ateş çocuk diye aratıp bulabilirsiniz.
hocam kazanan arkadaşlara sözümüz yok, hakkıyla sonuna kadar hak etmişlerdir. sıkıntı organizasyondaki eksiklikler. kazanamayan neden kazanamadığını öğrenemediği sürece bu da böyle olur
 
hocam kazanan arkadaşlara sözümüz yok, hakkıyla sonuna kadar hak etmişlerdir. sıkıntı organizasyondaki eksiklikler. kazanamayan neden kazanamadığını öğrenemediği sürece bu da böyle olur
Biliyorum hocam. Ben tepki olsun diye yazmadım. Öğrencimin çok güzel oyunları var. Hazır mevzusu açılmışken incelemeniz için paylaşıma açalım dedik.
Öğrencimin rumuzu “heleluya”.Projeleri sizler tarafından beğenilirse mutlu olacağını düşündüm. Girip incelerseniz bizleri sevindirirsiniz.
 
Sonuçlar açıklanmış iki arkadaşım seçilmiş bizim okuldan.
Finale kalan öğrencilere şunları söylemem lazım; Sakın heycanlanmayın heycanlanırsanız sunum yapamazsınız,sunum yaparken tane tane söyleyin kelimeleri yutmayın sade ve düzgün bir anlatım olsun.Oyununuzdaki görseller kodlar kadar önemli, jüriler size sorular sorucak sakın stres yapmayın,kendinize önceden sunum için bir metin hazırlayın ve oyundaki her şeyi en ince ayrıntısına kadar olmasada anlatmaya çalışın,kodlarınızı kod bölümünden "tertiple" yazısına tıklayıp yani tertipleyip gidin size kodlar hakkında bir kaç soru sorabilirler böylece daha rahat açıklayabilirsiniz.
Finale kalanlar başarılar :)
teşekkürler hocam, dikkate alacağız .
 
En azından ilk 30 kalan oyunların videoları gösterilmesi gerekiyor. Geçen sene ilk 1 .2.ve 3. projelerden kimsenin haberi yok. Sadece birinci olanın bir gif resmi var. Başka bir şey yok. Şeffaf değiller. Çok zor değil bunu yapmak.
 
https://scratch.mit.edu/projects/292658516/

Şu da bizim oyunumuzdu. Kodlarıyla birlikte paylaşıyorum. Biz de finale kalamadık. Oyunun kod kalitesinin gerçekten iyi olduğunu düşünüyorum. Fonksiyonel programlamada "clean code" prensiplerine(DRY(Don't Repeat Yourself), KISS(Keep It Simple Stupid) vs. gibi) ne kadar uyulabilirse uymalarını sağladım. Oyunun bazı bölümleri biraz da bu yüzden eksik kaldı. Çocuklara over engineering'in kötü bir şey olduğunu öğretmiş oldum. :D

Başarısızlık müthiş kıymetli bir şey. Facebook firmasında "Çabuk başarısız ol!" "Çabuk başarısız olacak bir şeyler bul!" yazan posterler var. Zira başarısız olmadan bir şeyler öğrenmek mümkün değil. İnsanlar hayatlarının herhangi bir zaman diliminde, herhangi bir alanda başarısız olabilirler. Bu yüzden insanlar başarısızlığın getirdiği travma durumuyla ne kadar küçük yaşta yüzleşirlerse o kadar iyi. Çünkü yaş küçükken yapılan başarısızlıkların boyutu da, travması da daha küçük oluyor. Başarısızlıktan bir şeyler öğrenmeye de daha erken başlanıyor.

Ha! Saçma kriterlerle okulları elemiş olabilirler. Torpil dahi söz konusu olabilir. İnanın ki önemi yok. Önemli olan çocukların ortaya bir ürün koymalarıydı. Bu süreci deneyimlemeleriydi. Seneye daha iyi oyunla, daha güzel eleniriz umarım. :D
 
Son düzenleme:
https://scratch.mit.edu/projects/292658516/

Şu da bizim oyunumuzdu. Kodlarıyla birlikte paylaşıyorum. Biz de finale kalamadık. Oyunun kod kalitesinin gerçekten iyi olduğunu düşünüyorum. Fonksiyonel programlamada "clean code" prensiplerine(DRY(Don't Repeat Yourself), KISS(Keep It Simple Stupid) vs. gibi) ne kadar uyulabilirse uymalarını sağladım. Oyunun bazı bölümleri biraz da bu yüzden eksik kaldı. Çocuklara over engineering'in kötü bir şey olduğunu öğretmiş oldum. :D

Başarısızlık müthiş kıymetli bir şey. Facebook firmasında "Çabuk başarısız ol!" "Çabuk başarısız olacak bir şeyler bul!" yazan posterler var. Zira başarısız olmadan bir şeyler öğrenmek mümkün değil. İnsanlar hayatlarının herhangi bir zaman diliminde, herhangi bir alanda başarısız olabilirler. Bu yüzden insanlar başarısızlığın getirdiği travma durumuyla ne kadar küçük yaşta yüzleşirlerse o kadar iyi. Çünkü yaş küçükken yapılan başarısızlıkların boyutu da, travması da daha küçük oluyor. Başarısızlıktan bir şeyler öğrenmeye de daha erken başlanıyor.

Ha! Saçma kriterlerle okulları elemiş olabilirler. Torpil dahi söz konusu olabilir. İnanın ki önemi yok. Önemli olan çocukların ortaya bir ürün koymalarıydı. Bu süreci deneyimlemeleriydi. Seneye daha iyi oyunla, daha güzel eleniriz umarım. :D

hocam oyununuz çok güzelmiş gerçekten. bu oyunlar elendiyse finale ne kaldı merak ediyorum cidden
 
hocam oyununuz çok güzelmiş gerçekten. bu oyunlar elendiyse finale ne kaldı merak ediyorum cidden
Ben de aynısını @Themis nickli arkadaşın danışmanlığını yaptığı oyun için düşünmüştüm. Benzer oyunlar çıkarmışız ama hocamızın oyunu tamamlanmış ve sosyal bir amacı olan bir oyun. Bizim oyunda çocukların bilişsel yeteneklerini artırmak için ekleyecekleri sorular vardı, sorular dahi hazırdı ama yetişmedi mesela. Oyunun introsuna ufak animasyonlar eklemişti çocuklar, tümü yetişmeyince düz metin eklemek zorunda kaldılar vs. Bu haliyle kullanıcıyı eğlendiren bir platform oyun deneyimi sunuyor sadece. Finale kalmayı daha çok hak eden oyunlar vardır mutlaka ve söylediğim gibi amaç süreci deneyimlemek, ortaya bir ürün koymaktı. Fazlasıyla ulaştık bu hedefe. ;)
 
Şeffafiyet yok, puanlama sistemi çetelesi yok. Kim kime, dum duma bir yarışma. Telefon açıyorsun açan yok, mail atıyorsun cevap veren yok. @Themis hocamın oyunu daha ilgi çekici bundan. Ama hocamın okulunda BİLFEN adı yok işte ne yaparsın...
Hocam hayırlısı. Sadece 2 dakikalık video paylaşılmış. Tam içeriği bilemiyorum. Ama öğrenci isteklerini yerine getirmeye gayret ettik. Hayırlısı artık
 

cevabınız burada hocam ama sadece il-okul ve oyunun adı var.
http://baskentpostasi.com/haber/oyu...masinin-odulleri-sahiplerini-buldu-h1283.html

YARIŞMA BİRİNCİSİ : İSTANBUL İLİ ATAŞEHİR İLÇESİ ÖZEL ATAŞEHİR BİLFEN ORTAOKULU

ESER ADI: ÇÖPTEN GERİ DÖNÜŞÜME

ÖĞRENCİ ADI- SOYADI: Berrak Başak

DANIŞMAN ÖĞRETMENİ: Erinç KESKİN

YARIŞMA İKİNCİSİ : ANTALYA İLİ AKSU İLÇESİ HACIALİLER ORTAOKULU

ESER ADI: YUMURTA MACERASI

ÖĞRENCİ ADI- SOYADI: Fatma Azra ŞAHPAZ, Fatma ALKAN

DANIŞMAN ÖĞRETMENİ: ALİ MURAT GÖKDERE



YARIŞMA ÜÇÜNCÜSÜ : ANKARA İLİ ÇANKAYA İLÇESİ KAVAKLIDERE ORTAOKULU

ESER ADI: PİCASSO'NUN FIRÇASINDAN

ÖĞRENCİ ADI- SOYADI: Melek Güneş ASLAN, Helen BAHAR

DANIŞMAN ÖĞRETMENİ: Gamze BAŞTAK
 
Geri
Üst