- Mesajlar
- 462
Atalarımızın 1000 yıl kullandığı bi alfabeden bahsediyoruz. Ayrıca Türklerin dünyanın her konuda zirvesinde olduğunda da bu alfabeyle okunup yazılıyordu. Bence okullara seçmeli bile olsa dersi konulmalı...
xodeda' Alıntı:Bu millete yapılan en büyük kötülük latin harflerini geçmek oldu. Buradaki tek amaç Kurân lâ insanların arasını açmak tı. Kuran sadece cami raflarında hocaların okuduğu bir kitap olmalıydı.
onerim-var-f4/bb-net-ailesi-olarak-hatim-indirelim-mi-t130749-30.htmlteksen' Alıntı:bölüyorum galiba, kusura bakmayın. ben de aşağıdakileri eklemek istedim:
Yusuf suresi, 2.ayet:
http://kuran.diyanet.gov.tr/Kuran.aspx#12:2
Duhan suresi, 58.ayet:
http://kuran.diyanet.gov.tr/Kuran.aspx#44:58
Hucurat suresi, 13.ayet:
http://kuran.diyanet.gov.tr/Kuran.aspx#49:13
:alkis: :alkis:Seredar' Alıntı:"İsmet İnönü’nün Hatıraları" cilt 2. ve sayfa 223 ' Alıntı:“Devrimin temel gayelerinden biri yeni nesillere geçmişin kapılarını kapamak, Arap- İslam Dünyası ile bağları koparmak ve dinin toplum üzerindeki etkisini zayıflatmak idi… Yeni nesiller eski yazıyı öğrenemeyecekler. Yeni yazı ile çıkan eserleri de biz denetleyecektik… Din eserleri eski yazı ile yazılmış olduğundan okunamayacak, dinin toplum üzerindeki etkisi azalacaktı.”
Arapça alfabesiyle yazınca Kuranı anlayan daha mı çok oluyordu? Sanki dil arapçaymışta onu değişmişler... Arap hafleri yerine latin harfleri kullanılır olmuş...xodeda' Alıntı:Bu millete yapılan en büyük kötülük latin harflerini geçmek oldu. Buradaki tek amaç Kurân lâ insanların arasını açmak tı. Kuran sadece cami raflarında hocaların okuduğu bir kitap olmalıydı.
xodeda' Alıntı:Bu millete yapılan en büyük kötülük latin harflerini geçmek oldu. Buradaki tek amaç Kurân lâ insanların arasını açmak tı. Kuran sadece cami raflarında hocaların okuduğu bir kitap olmalıydı.
onerim-var-f4/bb-net-ailesi-olarak-hatim-indirelim-mi-t130749-45.htmlteksen' Alıntı:Fatiha için söylediğinize, aynen ben de katılıyorum sezginozturk hocam.sezginozturk' Alıntı:teksen' Alıntı:bölüyorum galiba, kusura bakmayın. ben de aşağıdakileri eklemek istedim:
Yusuf suresi, 2.ayet:
http://kuran.diyanet.gov.tr/Kuran.aspx#12:2
Duhan suresi, 58.ayet:
http://kuran.diyanet.gov.tr/Kuran.aspx#44:58
Hucurat suresi, 13.ayet:
http://kuran.diyanet.gov.tr/Kuran.aspx#49:13
Hocam teşekkürler. Tabi ki hepsi önemli ve anlamlı ama Paylaştıklarından; Fatiha suresinde yer alan " (Allahım!) Yalnız sana ibadet ederiz ve yalnız senden yardım dileriz." bölümü çok anlamlı.
eklediğim ayetlerden ben, ibadetlerimizi anladığımız dilden yapmak gerektiği sonucunu çıkarıyorum.
bunu dikkatinize sunmak istemiştim. acaba yanılıyor muyum?
idril42' Alıntı:Harf devrimi bir gecede tüm alimleri cahil yapmak için yapılır...
Kakamısın nesin adam ol senin aklını alırım. Ya adam gibi cevap yaz yada girme konuya.kakababa' Alıntı:Salak osmanlıcadan bahsediyoruz arapçadan değil. Osmanlıcayıda konuşabilme oranı halk nazarında ise oldukça düşüktü zaten. Latin alfabesine geçişle en azından osmanlının özellikle son yıllardaki bilim alanında geri kalmışlığına bir çözüm olması arayışı vardı. Sizin gibi cahil cühela herşeyi din penceresinden gördüğü için ne anlatsak boş tabi. Adamın yoruma bak kuran ile bağlantıyı koparmak için latin alfabesine geçilmiş. Allah sizin giblerden korusun bu ülkeyi. Sığ beyinli senixodeda' Alıntı:Bu millete yapılan en büyük kötülük latin harflerini geçmek oldu. Buradaki tek amaç Kurân lâ insanların arasını açmak tı. Kuran sadece cami raflarında hocaların okuduğu bir kitap olmalıydı.
xodeda' Alıntı:Bu millete yapılan en büyük kötülük latin harflerini geçmek oldu. Buradaki tek amaç Kurân lâ insanların arasını açmak tı. Kuran sadece cami raflarında hocaların okuduğu bir kitap olmalıydı.
Ne alaka seninki de laf mı şimdi. X türkçede yok diye kullanmayacakmıyım. Hem benim kullandığım x senin anladığın x değil.teksen' Alıntı:xodeda' Alıntı:Bu millete yapılan en büyük kötülük latin harflerini geçmek oldu. Buradaki tek amaç Kurân lâ insanların arasını açmak tı. Kuran sadece cami raflarında hocaların okuduğu bir kitap olmalıydı.
tarih konusunda fikirlerine itibar edilecek en son kişi mısıroğlu.
ayrıca, hem latin harflerini eleştirip, hem de kullanıcı adında "X" kullanmak, bana biraz tezat oluşturuyor gibi geldi.
kakababa' Alıntı:xodeda' Alıntı:Bu millete yapılan en büyük kötülük latin harflerini geçmek oldu. Buradaki tek amaç Kurân lâ insanların arasını açmak tı. Kuran sadece cami raflarında hocaların okuduğu bir kitap olmalıydı.
teksen' Alıntı:harfler, sesleri gösteren işaretlerdir. sırf, Kutsal Kitap, arap harfleri ile indi diye arap harflerini kutsamak, ne akla uygundur ne de mantığa ve bilime.
teksen' Alıntı:xodeda' Alıntı:Bu millete yapılan en büyük kötülük latin harflerini geçmek oldu. Buradaki tek amaç Kurân lâ insanların arasını açmak tı. Kuran sadece cami raflarında hocaların okuduğu bir kitap olmalıydı.onerim-var-f4/bb-net-ailesi-olarak-hatim-indirelim-mi-t130749-45.htmlteksen' Alıntı:Fatiha için söylediğinize, aynen ben de katılıyorum sezginozturk hocam.sezginozturk' Alıntı:teksen' Alıntı:bölüyorum galiba, kusura bakmayın. ben de aşağıdakileri eklemek istedim:
Yusuf suresi, 2.ayet:
"Biz onu, akıl erdiresiniz diye Arapça bir Kur'an olarak indirdik."
http://kuran.diyanet.gov.tr/Kuran.aspx#12:2
Duhan suresi, 58.ayet:
"(Ey Muhammed!) Biz Onu (Kur'an'ı) senin dilinle kolaylaştırdık ki, düşünüp öğüt alsınlar."
http://kuran.diyanet.gov.tr/Kuran.aspx#44:58
Hucurat suresi, 13.ayet:
"Ey insanlar! Şüphe yok ki, biz sizi bir erkek ve bir dişiden yarattık ve birbirinizi tanımanız için sizi boylara ve kabilelere ayırdık. Allah katında en değerli olanınız, O'na karşı gelmekten en çok sakınanınızdır. Şüphesiz Allah hakkıyla bilendir, hakkıyla haberdâr olandır."
http://kuran.diyanet.gov.tr/Kuran.aspx#49:13
Hocam teşekkürler. Tabi ki hepsi önemli ve anlamlı ama Paylaştıklarından; Fatiha suresinde yer alan " (Allahım!) Yalnız sana ibadet ederiz ve yalnız senden yardım dileriz." bölümü çok anlamlı.
eklediğim ayetlerden ben, ibadetlerimizi anladığımız dilden yapmak gerektiği sonucunu çıkarıyorum.
bunu dikkatinize sunmak istemiştim. acaba yanılıyor muyum?